تشکیل کارگروه تخصصی آسیب‌شناسی بنگاه‌های اقتصادی تعطیل و نیمه تعطیل در لرستان

به گزارش رکنا از لرستان، علی آشتاب اظهار کرد: کل مطالبه مردم لرستان، مسئولان، استاندار و نمایندگان از دولت، حمایت از بحث سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال بود و که در اولویت اول قرار دارد.

وی با بیان اینکه برای تحقق این امر قرار شد که یک کارگروه تخصصی با موضوع آسیب شناسی بنگاه‌های اقتصادی تعطیل و با ظرفیت پایین تشکیل شود، عنوان کرد: قرار بوده در این رابطه راهکار ارائه شود و منابع اعتباری برای احیا، تکمیل و توسعه این بنگاه‌ها فراهم شود.

آشتاب با اشاره به پروژه‌های عمرانی بزرگ مانند سد «معشوره»، راه آهن، سد بختیاری و… گفت: این‌ها می‌توانند نقش یک هُلدینگ را ایفا کرده تا هم توسعه زیرساخت‌های استان را داشته باشیم و هم در حوزه اشتغال مؤثر باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با تأکید بر اینکه سیاست‌های اقتصادی که دولت دارد، پرداخت تسهیلات به مجریان طرح‌های اقتصادی در حوزه‌های مختلف و در قالب‌های مختلف ایجادی، توسعه‌ای، سرمایه در گردش و ... نیز قرار است در دستور کار قرار بگیرد، گفت: توجه به بخش کشاورزی و توسعه اراضی آبی، ایجاد سیستم‌های نوین آبیاری، ایجاد صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی، گیاهان دارویی و… نیز قرار است در راستای ایجاد اشتغال در استان مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه قرار شده که دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های تخصصی ورود پیدا کنند و راهکارهای لازم را برای به فعلیت درآوردن این ظرفیت‌ها به کار گیرند، گفت: ما هم پیگیری‌های متعددی در این رابطه داشته‌ایم به طوری که اجرای فاز چهار سیمان دورود یکی از مواردی بود که از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به لرستان مورد تأکید قرار گرفت.

آشتاب با تأکید بر اینکه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور دادند که شرکت «شستا» به قضیه سرعت بدهد، گفت: حدود ۳۰۰ میلیارد تومان مورد نیاز این واحد است، «شستا» نیز قول داد که به کار در این پروژه سرعت بدهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به کارخانه تعطیل شده بهراد دورود، گفت: پیگیری این واحد نیز از تأکیدات وزیر بود، اجرای کنارگذر شهرستان دورود، بیمارستان در دست ساخت دورود، تصفیه‌خانه فاضلاب دورود، منطقه ویژه اقتصادی ازنا و… از دیگر تأکیدات وزیر در سفر به لرستان بود و قرار شد که با تأمین اعتبار زمینه ایجاد اشتغال و ارتقای زیرساخت‌ها در استان فراهم شود.

وی گفت: امیدواریم با اجرای مصوبات سفر دولت، قطعاً یک رشد و تحرکی در حوزه‌های مختلف اقتصادی داشته باشیم.

گلاره پروازی/لرستان

کدخبر: 755689 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟