کردستانی ها امسال چه میزان صدقه پرداخت کردند و کجا هزینه شد؟ + اینفوگرافی

به گزارش رکنا از کردستان؛ رضا طوسی با بیان اینکه مردم نیکوکار استان کردستان در ۹ ماهه نخست امسال دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان صدقه پرداخت کرده اند، عنوان کرد: این میزان صدقه از ۴۰ هزار صندوق کوچک و بزرگ در سطح کلیه شهرستانهای استان و همچنین کمک های موردی، جمع آوری شده است.

وی افزود: یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از این مبلغ از طریق صندوق های صدقه و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیز در قالب کمک های موردی نیکوکاران بوده است.

طوسی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد این صدقات در هر شهرستان برای نیازمندان همان منطقه جمع آوری شده هزینه شده ، تصریح کرد: یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان آن در بخش کمک های موردی، معیشت، درمان و سایر خدمات حمایتی برای نیازمندان هزینه شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۹۰۰ میلیون تومان در بخش کمک به تامین مسکن، ۲۰۰ میلیون تومان کمک به تحصیل نیازمندان، ۲۵ میلیون تومان در زمینه کاریابی برای مددجویان و ۲۵ میلیون تومان نیز در بخش کمک به نیازمندان از طریق تعامل با موسسات خیریه  هزینه شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان کردستان با بیان اینکه هم اکنون ۷۵ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد کردستان هستند، افزود: ماهیانه ۳۶ میلیارد تومان مستمری و کمک معیشت به این تعداد مددجو پرداخت می شود.

 

عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 755539 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟