۲۲ نهاد از بودجه سالانه پیشگیری بهره مند هستند

به گزارش رکنا قزوین،علی فولیان  در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین: افزود: بارها تاکید کرده ایم که پیشگیری از وقوع جرم امری مشارکتی است و وظیفه همه دستگاه بوده و انجام آن به تنهایی از عهده دستگاه قضایی بر نمی آید.
وی گفت: دستگاه قضا در این زمینه نقش مدیریتی، هماهنگ کننده و نظارتی دارد و همه مدیران دستگاه ها باید با باور و اعتقاد به پیشگیری از وقوع جرم در این زمینه سیاست گذاری کنند و همه تلاش داشته باشند که جرایم صورت نگیرد یا به حداقل برسد چون خروجی آنها در قالب پرونده قضایی نمود پیدا می کند.
فولیان گفت: معضل ما تعدد و تکثر پرونده ها بوده که ناشی از آسیب های اجتماعی می باشد که خود دستگاه قضا نقشی در شکل گیری آنها نداشته است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا شاهد اهتمام دستگاه ها در این حوزه هستیم، گفت: برخی مدیران در این خصوص اهتمام جدی دارند اما واقعیت این است که عمده مدیران برنامه راهبردی ندارند.

وی افزود: باید سالانه شاهد کاهش ۱۰ درصدی جرایم باشیم درحالیکه نه تنها دستگاه ها به ما کمکی نمی کنند بلکه باری بر روی دوش ما گذاشته اند.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: هیچ ترک فعلی در انجام وظایف مقرر پذیرفتنی نیست و اگر مدیری به وظایف خود عمل نکند مجبور به انجام مسوولیت خود در این زمینه هستیم.
وی گفت: جلسات شورای پیشگیری به منظور هماهنگی و انسجام برنامه ها انجام می شود و باید ضمن هماهنگی بین دستگاه ها علل وقوع جرایم بررسی شود و عملکرد دستگاه های متولی ارزیابی گردد.
فولیان اضافه کرد: امسال ۳۹ برنامه با اولویت جرایم داشته ایم که تاکنون ۷۰ درصد آنها اجرایی شده و مابقی نیز تا پایان سال اجرایی خواهد شد.
وی گفت: با این اقدامات از رتبه ۱۶ کشوری پیشگیری از وقوع جرم در سال ۹۸ به رتبه چهارم در سال ۹۹ ارتقا پیدا کرده ایم که ناشی از هماهنگی و وحدت رویه اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرایم است.
فولیان با بیان اینکه جرم اولویت دار استان سرقت بوده که شایع ترین جرایم است، افزود: این جرم در ردیف اول جرایم است و امنیت و رفاه شهروندان را در مخاطره قرار می دهد و افزایش این جرم علاوه بر حس نا امنی موجب تخریب عملکرد دستگاه ها می شود و باید راهکار لازم را برای کاهش آن داشته باشیم.
وی گفت: سرقت اموال و تجهیزات دولتی یکی از این سرقت ها است که براثر پراکندگی دستگاه ها و نداشتن اهتمام لازم برای تامین امنیت ادارات صورت می گیرد و باید برنامه ریزی لازم در این حوزه صورت گیرد.

 

کدخبر: 755475 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟