مردم برای افزایش مصونیت مقابل اُمیکرون در تزریق دوز سوم واکسن نیز تسریع کنند

به گزارش خبرنگار رکنا از تبریز،عباسعلی درستی  در گفت و گوی خبری، با بیان اینکه ۷۵درصد کل جمعیت آذربایجان شرقی دوز اول را دریافت کردند، اظهار کرد: افرادی که دوز سوم واکسن را دریافت می کنند، ۹۰ درصد بیشتر از دریافت کنندگان ۲ دوز واکسن مصونیت دارند.

وی با اشاره به اینکه اکنون روزانه در آذربایجان شرقی آزمایش کرونای حدود ۷۰ نفر مثبت می شود، گفت: ۳۳۵ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند و روزانه چهار نفر نیز به دلیل‌ ابتلا به کرونا فوت می کنند. 

درستی همچنین با اشاره به اینکه شهرستان قرمز و نارنجی کرونایی در آذربایجان شرقی نداریم و سه شهرستان اهر، میانه و هوراند در وضعیت زرد هستند، ادامه داد: بقیه شهرستان های آذربایجان شرقی در وضعیت آبی قرار دارند. 

وی همچنین در خصوص وضعیت واکسیناسیون در آذربایجان شرقی، گفت: اکنون ۹۲درصد افراد بالای ۱۲سال آذربایجان شرقی دوز اول، ۸۰درصد جمعیت بالای ۱۲سال دوز دوم و ۱۱ درصد جمعیت بالای ۱۸سال دوز سوم واکسن را دریافت کرده اند. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: ۹۲درصد جمعیت دانش آموزی و ۷۸درصد زنان باردار آذربایجان شرقی نیز در مقابل کرونا واکسینه شده اند؛ البته زنان باردار نیز باید با همان پروتکل های گفته شده نسبت به واکسیناسیون دوز سوم هم اقدام کنند.

کدخبر: 755468 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟