راه اندازی سامانه پایش ساخت و سازهای غیرمجاز در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار رکنا از تبریز، احمد موقری در نشست بحث و بررسی پیرامون راه اندازی سامانه پایش ساخت و سازهای غیرمجاز با بیان اینکه بحث ساخت و سازهای غیر مجاز شهری، روستایی و کشاورزی به یکی از چالش های روز در جامعه تبدیل شده است، اظهار داشت: علیرغم تلاش های انجام شده برای پیشگیری از این موضوع نتوانسته ایم در بحث رصد و پایش ساخت و سازهای غیرمجاز و برخورد به موقع آن به نتیجه مطلوبی برسیم و متخلفان بدون هیچ محابایی تخلفات خود را هر زمان که بخواهند انجام می دهند.

وی افزود: باید با به روز آوری اطلاعات و چگونگی برخورد با این پدیده ضمن ارائه راهکارهای مناسب به یک نظریه اجماعی رسیده و بر اساس آن نظر طبق اختیارات قانونی عمل شود.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی افزود: متاسفانه به دنبال ساخت و سازهای غیرمجاز، ارائه خدمات توسط ادارات خدمات رسان به این امر ظاهری موجه می دهد و به عبارتی اقدامات ادارات خدمات رسان تبدیل به مکمل ساخت و سازهای غیرمجاز شده اند، هرچند این ادارات برای اقدامات خود توجیهاتی دارند اما عملاً اتفاقاتی می افتد که به گسترش ساخت و سازهای غیرمجاز می انجامد.

وی ادامه داد: به منظور پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، مقرر است سامانه ای تحت عنوان پایش ساخت و سازهای غیر مجاز با همکاری سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح (سامانه سپاس) راه اندازی شود تا بر اساس داده های مکان محور و نقشه ها و تصاویری ماهواره ای به روز که ارائه می دهند بتوان در رابطه با موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز اقدامات مؤثری با مشارکت تمام دستگاه های ذی مدخل جمع بندی و عملیاتی نمود.

موقری خاطرنشان کرد: در کنار اقدامات لازم بر اساس نقشه های ارائه شده توسط سامانه پایش ساخت و سازهای غیر مجاز، مکمل های لازم اقدامات قضایی در برخورد با متخلفین در قالب ترک فعل پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد: اگر در مجموعه ای فردی به هر دلیلی در قبال اطلاعات ارائه شده به تکالیف قانونی خود عمل نکند بر اساس قانون برخورد خواهد شد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی با اشاره به موضوع دخالت مستقیم و غیر مستقیم دهیارهای در ساخت و سازهای غیر مجاز، هشدار داد: در صورت مشاهده و گزارش های ارائه شده ضمن تشکیل پرونده قضایی بر اساس قانون با افراد متخلف برخورد خواهد شد.

کدخبر: 755456 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟