استاندار کردستان: توزیع اعتبارات استانی نباید مبتنی بر نگاه ملی باشد

به گزارش رکنا از کردستان؛ اسماعیل زارعی کوشا روز شنبه در نهمین جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی کردستان اظهار داشت: آنچه که در سطح دولت به عنوان هدف و شعار مطرح شده و در لایحه بودجه ۱۴۰۱ نیز بر آن تاکید شده، نگاه مبتنی بر واگذاری اختیارات بودجه ای به استانها است.

وی با انتقاد از روندی که برای توزیع اعتبارات محرومیت زدایی استانها که در سطح وزرا و مجلس شورای اسلامی طی شده، افزود: این مساله نقض آشکار اهداف رییس جمهوری و دولت سیزدهم است و برای همین طی نامه ای به رییس جمهوری، اعتراض استان به این مساله را اعلام می کنم.

استاندار کردستان تاکید کرد: با این روال و شیوه توزیع به شدت مخالف هستیم  چرا که برای کارهای اجرایی استان، شهرستان و بخش نباید وزرا و مجلس شورای اسلامی تصمیم گیری کنند و این موضوع باید بازنگری شود.

 

استاندار کردستان در بخش دیگری از صحبتهای خود به دیگر دستور کار این نشست اشاره کرد و افزود: پیوستن زریبار به عنوان بیست و پنجمین تالاب به کنواسیون بین المللی رامسر نیازمند بررسی است تا فرصتها و تهدیدهای آن شناسایی و بررسی شود که آیا این امر می‌تواند در مدیریت این تالاب بین المللی تاثیر مثبتی داشته باشد.

زارعی کوشا از دریاچه زریبار به عنوان یکی از موهبتهای الهی نام برد که باید از ظرفیتهای اصلی برای توسعه و تعالی فرهنگی و اقتصادی منطقه از آن بهره گرفت و افزود: لازمه بررسی مشکلات و راهکارهای حل آن نیازمند تشکیل کارگروه استانی است و در این مسیر استفاده از تجربیات پژوهشکده مطالعات محیطی دریاچه زریبار دانشگاه کردستان الزامی است.

وی به ظرفیت گردشگری این دریاچه نیز اشاره کرد و اظهار داشت: آنچه باید برای احیای این تالاب در نظر گرفته شود انجام کارهای اساسی با بنیان پژوهشی است و نباید با تکیه بر هنر عمومی مدیریتی در کشور که از فرصتها تهدید می سازد، در این زمینه نیز راه اشتباه طی شود.

استاندار کردستان گفت: استفاده از ظرفیت مناسب زریبار نه تنها فرصتی برای استان که برای کشور است و برای همین باید تا ۱۰ روز آینده کارهای کارشناسی انجام گرفته و بعد از آن کارگروه تخصصی احیای دریاچه زریبار تشکیل شود.

 

عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 755275 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟