برگزاری رویداد هم اندیشی صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی به میزبانی شرکت گاز استان کردستان

به گزارش رکنا از کردستان؛ در روز چهارشنبه مورخ بیست و چهارم آذرماه سال جاری آیین امضای تفاهم نامه همکاری بین  شرکت گاز استان کردستان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص ترمیم مسیرهای شبکه و انشعابات گاز روستاهای گازرسانی شده در اداره کل  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار گردید.

در حین امضای این تفاهم نامه همکاری احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان اظهار داشت : هدف استراتژیک هر دو سازمان گسترش خدمات و افزایش امکانات رفاهی در روستاهاست که علاوه بر تامین انرژی پایدار و سکونت گاه مناسب مقدمات ایجاد اشتغال دائم  برای جوانان فراهم شود واین امر موجب گردد کاهش مهاجرت از روستاها به حاشیه شهرها با کاهش محسوسی روبرو گردد.

فعله گری با بیان اینکه گازرسانی به روستاها باعث افزایش امید به زندگی می گردد بیان داشت : اگرساکنان روستا احساس کنند امکانات رفاهی عادلانه در بین شهر و روستا تقسیم شده است در محل زندگی خود خواهند ماند و دیگر پدیده ناهنجار حاشیه نشینی در شهرها رو به گسترش پیش نخواهد رفت .   

وی افزود : برخورداری هر منطقه ای اعم از روستایی و شهری از امکانات رفاهی شامل راه ، آب، برق، گاز،  تلفن و بهداشت از جمله اصلی ترین حقوق مردم محسوب می شود و در کشورما شهرنشین ها بسیار زودتر از روستاییان از این خدمات بهره مند شدند و در دوره ای روستاییان ما از نبود شرایط رفاهی لازم گلایه مند بودند و همین مسئله هم یکی از عوامل دخیل در مهاجرت آنها به حاشیه شهرها بوده است. 

احمد فعله گری با اشاره به اینکه در ابتدای امسال هزار و 390 روستای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار بودند، عنوان کرد: از ابتدای امسال تعداد 40 روستا به جمع روستاهای گازدار استان اضافه شده و جمع کل روستاهای گاز دارکردستان تا پایان آبان ماه به 1430 روستا افزایش یافته است .

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در پایان سخنان خود گفت : هم اکنون عملیات گازرسانی در 102 روستای استان فعال می باشد و انتظار می رود تا دهه مبارک فجرتعدادی از این روستاها به بهره برداری برسد. 

در ادامه این جلسه رضا قادری مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان اظهار داشت : توسعه روستایی یکی از اجزای فرایند توسعه در هر جامعه ای به شمار می رود و برای تحقق این مهم نیز ایجاد زیرساخت ها و ارائه خدمات زیربنایی لازم وضروری است. روستا، ازنظر تقسیمات کشوری در ایران کوچک ترین واحد سکونتی اجتماعی وسیاسی است که از طریق کشاورزی و دامپروری امرار معاش می کند.

وی افزود : هدف از انعقاد این تفاهم نامه پیشرفت فعالیت ها درزمینه ایجاد زیر ساخت های توسعه و رشد در روستاهای استان کردستان است که موجب تحقق هدف اساسی برای بهره مندی یکسان ساکنان شهر و روستا از امکانات رفاهی است و اگر این امر تحقق یابد زیربنای اقتصاد بر مبنای تولیدات محصولات کشاورزی ، دامی و باغی و بی نیازی از واردات محقق خواهد شد.

در پایان تفاهم نامه تنظیمی به امضای احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان و رضا قادری مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان  رسید و بین طرفین مبادله گردید.

عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 754897 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟