تمامی ابزارها برای خدمت به مردم به کار گرفته شود

 

 به گزارش رکنا به نقل از دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی، وی در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان و ائمه جمعه این استان، افزود: امروز دشمنان اسلام با تمام توان به مقابل با اسلام ناب محمدی برخاسته اند و با ایجاد شبهات به دنبال مقاصد شوم خود هستند، از این رو باید بر اساس منطق اسلام و قرآن به این شبهات پاسخ داده شود.

وی با بیان جایگاه نماز جمعه در نشر معارف اسلام و فرهنگ اهل بیت (ع) بیان داشت: یکی از موهبت های نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزاری نماز جمعه در گوشه و کنار میهن اسلامی می باشد که فرصت های خوبی برای بیان احکام و معارف الهی و آگاهی نمودن اقشار مختلف جامعه نسبت به مسائل و موضوعات مهم منطقه و جهان اسلام و که توانست نیروهای مردمی را برای رفع مشکلات و دفع توطئه های دشمنان بسیج کند.

آیت الله نوری همدانی به اهمیت جایگاه ائمه جمعه پرداخت و عنوان کرد: ائمه جمعه علاوه برداشتن فقاهت و تسلط بر آیات قرآن و سخنان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) باید نسبت به زمان و اوضاع کنونی جهان اسلام آگاه و بصیر باشند، تا مطالب بروز و مطابق با نیازهای جامعه برای مردم بیان کنند و مشکلات جامعه و دردهای مردم را بیان کند و خواسته آنها را به مسئولان برسانند و درچارچوب شرع و قانون مطالبه گری کنند.

این مرجع تقلید تفسیر قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را به عنوان عالی ترین منابع برای خطبه های نماز جمعه در زمان کنونی نام برد و افزود: باید در جهت ترویج و نشر فرهنگ اهل بیت (ع)  از این کتاب ها استفاده کرد و مردم را از چشمه های زلال سخنان حضرات معصومین (ع) بهرمند نمود. امروز دشمنان اسلام با تمام توان به مقابل با اسلام ناب محمدی برخاسته اند و با ایجاد شبهات به دنبال مقاصد شوم خود هستند، از این رو باید بر اساس منطق اسلام و قرآن به این شبهات پاسخ داده شود.

نظری / قم

 

کدخبر: 754354 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟