احداث بیمارستان و تعریض گردنه آوج از مهمترین مطالبات مردم شهرستان است

به گزارش رکنا قزوین،جلسه شورای اداری شهرستان آوج  به ریاست محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین و با  حضور روح الله عباسپور نماینده بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی، نصرت الله علیرضایی فرماندار، حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه و مدیران دستگاههای اجرایی در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

نصرت الله علیرضایی در این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده به مشکلات مردم اشاره کرد و اظهارداشت: مردم نجیب این شهرستان با تحمل سختی ها و کمبودها انتظار دارند مسئولان با نگاه عدالت محوری در توزیع امکانات و اعتبارات به این منطقه توجه بیشتری داشته باشند.

وی افزود: هنوز ادارات به طور کامل در این شهرستان مستقر نشده اند و در حال حاضر  10 اداره به صورت نمایندگی اداره می‌شود که باید جایگاه آنها به اداره ارتقا پیدا کند

علیرضایی تصریح کرد: با پیگیری انجام شده فقط دو نمایندگی به اداره تبدیل وضعیت داده اند و بایستی برای استقرار چند اداره نیز اقدام لازم صورت گیرد.

فرماندار شهرستان آوج بیان کرد: با استقرار شعبه موقت تامین اجتماعی در این شهرستان و  حذف دفترچه های کاغذی درمانی همچنان مشکلاتی داریم که درخواست می کنیم با تبدیل آن به شعبه ثابت مشکلات مردم منطقه برطرف شود.

وی استقرار پلیس راه در آوج را از دیگر درخواست ها و کمبودها دانست و اظهارداشت: برای استقرار این اداره چند مکان و زمین معرفی شده که پس از بررسی می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

علیرضایی افزود: آوج تنها شهرستان استان قزوین است که بیمارستان ندارد و لازم است برای تامین این کمبود اقدام مقتضی صورت گیرد تا سلامت مردم تضمین شود.

وی بیان کرد: البته در سالهای اخیر با تامین برخی تجهیزات و امکانات پزشکی توانستیم  شاخص های بهداشتی را ارتقا بخشیم اما کمبودها همچنان باقیست و نیازمند احداث بیمارستان جدید هستیم.

علیرضایی با اشاره به موقعیت ترانزیت جاده های منطقه اظهار داشت: به دلیل تردد خودروهای سنگین و ترانزیت بودن محورهای مواصلاتی و بروز حادثه در گردنه آوج بایستی این محور تعریض شود.

وی اضافه کرد: تعریض گردنه آوج به طول 9 کیلومتر از دیگر مطالبات مردم این شهرستان است که تاکنون دو کیلومتر آن زیرسازی و تعریض  شده و هفت کیلومتر دیگر باقی مانده که نیازمند مساعدت استاندار محترم و نماینده مردم است.

فرماندار آوج در خصوص تامین خسارت سیل زدگان هم گفت: در سال گذشته وقوع سیلاب خسارات زیادی به کشاورزان منطقه وارد کرد که برای جبران آن هنوز اقدامی نشده است.

 

 

 

کدخبر: 754132 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟