تسریع در انتصاب یا تثبیت مدیران موجب تعیین تکلیف فعالان اقتصادی استان قزوین می شود

به گزارش رکنا قزوین،هفتاد و هفتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی  به ریاست مهدی اعلایی استاندار قزوین و با حضور محمد قاسمی دادستان، پیله فروش معاون اقتصادی استانداری، بخشنده رئیس اتاق بازرگانی و فعالان صنعتی در استانداری قزوین برگزار شد.

مهدی بخشنده در این نشست اظهارداشت: اتاق بازرگانی با بیش از یک دهه سابقه فعالیت توانسته در رفع موانع تولید نقش آفرین باشد و در این راستا در دو سال گذشته به دلیل رعایت برخی شاخص ها از جمله رعایت نظم در جلسات، تشکیل جلسه به ریاست استاندار، اجرای مصوبات در چارچوب قانون، کیفیت مصوبات فراگیر، استقرارسامانه نظرخواهی در گروه اول کشوری قرار گیرد.

وی اضافه کرد: با راه اندازی کمیسیون و کمیته های تخصصی و دپارتمان مختلف و تشکیل جلسات مستمر در بخش های صنعت و معدن، کسب و کارهای نوین، کارآفرینی، صنایع دستی و کشاورزی، امور گمرک، حمل و نقل، امور ساختمانی، صنایع آب اقدامات تخصصی خوبی صورت گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین با اشاره سه دستور جلسه این نشست یادآورشد: استفاده از سرویس ثنا در سامانه مالکیت معنوی و مشکلات پیش  آمده برای فعالن اقتصادی برای کسانی که در رفت و آمد تجاری و فعلا در خارج از کش.ر حضور دارند تقاضای هستند سخت است سه ماه فرصت برای مهیا شدن امکان ثبت نام هستیم.

بخشنده بیان کرد: همچنین بررسی ماده قانون 17 مدنی و تسری آن به بخش صنعت که بیش از یک صد سال قدمت دارد لازم است این دستورالعمل به قانون تبدیل شود تا از توقیف و صبط ماشین آلات و مواد اولیه واحدها و تعطیلی آنها ممانعت شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین تصریح کرد: همچنین درخواست امکان بهره مندی صادرکنندگان از معافیت و نقطه صفر مالیاتی و استرداد ارزش افزوده در صورت رفع تعهدات ارزی تا پایان امسال از دیگر دستورات جلسه است

 

کدخبر: 753008 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟