عملیات احداث پل طبیعت به‌زودی در قم آغاز می‌شود

به گزارش رکنا از قم، رضا خانه‌زاد یزدی در گفت‌وگویی با تأکید بر اهمیت طراحی و اجرای پروژه‌های شاخص گردشگری در شهر قم اظهار کرد: برای رونق اقتصاد شهر و توجه به توسعه پایدار نیازمند ایجاد فضای گردشگری برای افزایش ماندگاری مسافران در شهر قم هستیم.

وی طراحی و اجرای بوستان هزار هکتاری شهر قم را یکی از طرح‌های شاخص در کشور دانست و افزود: این بوستان در آینده‌ای نزدیک یکی از جاذبه‌های گردشگری در کشور خواهد بود و طراحی و اجرای آن افتخاری برای شهر قم است.

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم از طراحی پل باغ خیابان آوینی خبر داد و ابراز کرد: این پل باغ امکان اتصال بوستان کوثر و بوستان خضر نبی(ع) را در بوستان هزار هکتاری فراهم کرده و منظرگاه ویژه‌ای برای بازدیدکنندگان در ۲۴ ساعت شبانه‌روزی از شهر ایجاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: پل باغ خیابان آوینی در مرحله طراحی فاز یک و فاز دو توسط مشاور بوده و با طراحی این مسیر مردم دورنمایی از شهر را در روز و شب از شهر داشته و مکان گردشگری ویژه‌ای در بوستان هزار هکتاری است.

خانه‌زاد یزدی مختصات این پروژه را موردبررسی قرارداد و اذعان کرد: محدوده اطراف بلوار شهید آوینی قم، یکی از مهم‌ترین عرصه‌های اکولوژیک در سطح منطقه چهار و شهر قم محسوب می‌شود که دید مناسبی به شهر و کوه‌های زیبای اطراف، چون کوه خضر دارد.

وی علت طراحی و اجرای پل باغ خیابان شهید آوینی را تشریح کرد و گفت: ارتباط بوستان خضر نبی(ع)، بوستان پرندگان، موزه دفاع مقدس و پارک کوثر به دلیل عبور بلوار شهید آوینی قطع‌شده که ساخت یک پل عابر پیاده شهری در این محدوده، ضمن بهبود دسترسی بر حضور پذیری شهروندان در محدوده و تنوع فضایی محیط می‌افزاید.

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم ادامه داد: تأمین تردد امن عابر پیاده در شهر و برقراری اتصال بین پهنه‌های مختلف بافت شهری از دغدغه‌های اخیر در خصوص شهر و مسائل شهری است که با طراحی پل‌های عابر پیاده‌ی شهری به‌عنوان یک اولویت به آن پرداخته می‌شود.

نظری/ قم

 

کدخبر: 752815 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟