مراسم گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه برگزار شد

به گزارش رکنا از قم، در ادامه حجت الاسلام و المسلمین اکبری مسئول مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به بیان اهمیت سبک فاطمی در عصر حاضر پرداخت و بیان کرد:  امروز روز شهادت یکی از فرزندان راستین امام و انقلاب ؛ آیت الله مفتح است که به نام وحدت حوزه و دانشگاه نام گذاری شده است.

 

رئیس مرکزبسیج اساتید مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم گفت: حقیقتا مردان بزرگی همچون آیت الله مفتح در مکتب حضرت زهرا سلام الله علیها تربیت شده اند و امیدوارم راه این بزرگان پر رهرو باشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین اکبری در ادامه به تشریح جایگاه سوره کوثر پرداخت و اظهار داشت: تجلیل خدا همان تجلیل اولیاء خدا است و تجلیل اولیاء خدا همان تجلیل خداست و تحقق این موضوع باعث رشد فضیلت انسانی خواهد شد.

 

رئیس مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم در ادامه به موضوع گسترش انقلاب در جهان توسط یاران حضرت مهدی (عج) با بینش و دانش پرداخت و گفت:  تکلیف ما امروز آن است که بینش و دانش را با هم به کار ببریم و اگر امروز تجلیل از آیت الله مفتح صورت میگیرد به خاطر این است که آن شهید بزرگوار بینش و دانش را با هم به کار برد و روایات متعدد در این موضوع را در جامعه عمل محقق کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین اکبری در ادامه با اشاره به جزئیات وحدت حقیقی در مکتب اهل‌بیت بیان کرد: حضرت زهرا سلام الله علیها با تمام سختی و بی مهری ها برای حمایت از ولایت قیام کرد.

 

در پایان دکتر محمد رضایی رئیس دانشگاه پردیس فارابی تهران به نیازهای جامعه طبق منویات امامین انقلاب در بحث حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: امامین انقلاب بارها در جمع طلاب و دانشجویان به بحث نماز جماعت اشاره کرده اند تا اهمیت مسئولیت فردی و اجتماعی حوزه و دانشگاه به خوبی روشن شود.

گفتنی است، در ابتدای این مراسم پیام تصویری مرجع عالیقدر آیت الله جوادی آملی به مناسبت هفته وحدت حوزه و دانشگاه به نمایش گذاشته شد.

نظری / قم

 

کدخبر: 752606 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟