تاکید رئیس جمهور توزیع عادلانه امکانات است

به گزارش رکنا از لرستان، سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور عصر چهارشنبه در نشست با فعالان سیاسی و فرهنگی شهرستان چگنی گفت: هفته گذشته اعضای هیات دولت و آیت‌الله رییسی در استان لرستان حضور داشتند و قبل از آن در تهران در جلسه نمایندگان استان با معاون اجرایی رییس جمهور کمبودها، مشکلات، مطالبات، اولویت ها وراهکارها بیان شده است. 

وی با بیان اینکه قطعا سفرهای استانی رئیس جمهور و دولتمردان آثار و برکات فراوانی به همراه خواهد داشت، افزود: دولت شبانه روز در حال تلاش است و معمولا روزهای تعطیل وزرا به استان‌ها می روند و ظرفیت ها را از نزدیک می بینند و یکی از اولویت های دولت در این دوره استفاده از استعداد ها و ظرفیت هایی است که تاکنون به خوبی استفاده نشده، مثل معادن که باید توجه ویژه صورت گیرد. 

حسینی ادامه داد: نیروهای مستعدی در استان است که برخی شناخته شده نیستند و یکی از وظایف فعالان سیاسی و فرهنگی معرفی این افراد است تا از آنها برای اداره کشور و خدمت به مردم استفاده شود و بنای دولت هم شایسته سالاری است و آیت الله رییسی هم بر این نکته تاکید کرده است. 

  وی گفت: مبنای انتخاب مسئولان توانمندی و کارآمدی است و  تحول با افراد انقلابی کارامد انقلابی و ولایتمدار ایجاد می شود. 

عضو هیات علمی دانشگاه تهران اضافه کرد: ما در آغاز راه هستیم و همه باید با روحیه جهادی پای کار باشند تا اتفاقات خوبی برای مردم بیافتد و مردم حلاوت خدمت را حس کنند.

وی افزود: در جای جای ایران شهرستان های جدید در دهه اخیر شکل گرفته اما الزامات و امکانات متناسب را نداشتند که همه اینها انتظار مردم است و در این دوره تلاش می‌شود این مشکلات برطرف شود. 

وی با اشاره به تلاش بی‌ وقفه اعضای دولت برای حل مشکلات مردم گفت: باید واقعیت ها را دید  و پذیرفت که همه این کمبودها را نمی شود در کوتاه مدت برطرف کرد، اما   تلاش ها برای حل مشکلات باید بدون اتلاف وقت ادامه داشته باشد. 

حسینی تاکید کرد: یک نمونه حرکت جهادی ورود و تزریق بالغ بر ۱۱۰ میلیون دز واکسن بود و یکی از نگرانی های بزرگ مردم در این زمینه در این مدت کوتاه برطرف شد، مسلما اگر تلاش کنیم و همه کمک کنند، مشکلات دیگر هم به همین صورت حل خواهد شد. 

وی افزود: بودجه ۱۴۰۱ به عنوان اولین سند مهم مالی دولت تازه ارائه شده و دولت از نقدهای کارشناسی و دلسوزانه  صاحب‌نظران استقبال می کند،  انشاءالله بودجه در کمیسیون های مجلس کارشناسی و در نهایت با خیر و صلاح ملت تصویب و گامهای بلندی برداشته می شود. 

معاون پارلمانی رییس جمهور ادامه داد: نیروهای انقلاب باید در بیان مطالبات مردم پیشگام باشند اما انتظارات هم باید متناسب با امکانات کشور باشد. 

وی با اشاره به موفقیت های دولت سیزدهم در برخی حوزه ها گفت: دولت می خواهد بر خودش سختگیری کند تا مشکل مردم را حل کند. به تعبیر رهبر معظم انقلاب هر مصوبه طرح و لایحه ای باید پیوست عدالت داشته باشد و این موضوع مورد تاکید آقای رییسی هم هست که جایی توزیع امکانات ناعادلانه نباشد و دولت این را بر نمی تابد. 

وی افزود: نمی توان در جامعه اسلامی فاصله طبقاتی داشت. در سال های اخیر فاصله بین اغنیا و طبقات ضعیف بیشتر شده که این زیبنده جامعه اسلامی نیست آن هم در صورتی که اولین سخن امام عدالت و رسیدگی به محرومان بود اما عده ای در گذشته به نگاه لیبرالی و سرمایه داری غرب افتخار می کردند و فاصله طبقاتی نظام سلطه را ترویج داده اند اما ما بر اساس آموزه های دینی قرانی باید عمل کنیم و برنامه دولت این است که عدالت در همه ابعاد آن رعایت شود. 

وی گفت: در بحث صنایع تبدیلی و راه آهن اقدامات خوبی در حال طراحی و برنامه ریزی است تا کارهای بزرگی در این حوزه ها از جمله جذب سرمایه گذاران ایرانی و خارجی صورت گیرد تا ایرانیان مقیم هم بیایند و ما از ثروت، علم و مهارت آنها بهره مند شویم. 

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: ما اگر مضامین والای قرانی را به خوبی بشناسیم و به آن عمل کنیم و فرهنگ قرانی و سبک زندگی اسلامی را گسترش دهیم جلوی خیلی از مسایل گرفته می شود و قطعا در این دوره به فرهنگ بهای بیشتری داده خواهد شد. 

حسینی در ادامه گفت: شعار این دولت تحول است و بزودی سند تحول رونمایی می شود یعنی دولت برای تحول برنامه دارد و این برنامه و سند هم با یک کار دقیق و کارشناسی تدوین شده است. باید تحولی در نظام مدیریتی ایجاد کنیم تا عدالت محوری با نگاه به ظرفیت های ملی مبنای حکمرانی باشد.

گلاره پروازی/ لرستان

کدخبر: 751809 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟