پرداخت 31 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه در استان قزوین

به گزار ش رکنا قزوین،میرزا عبداللهی ها در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در محل بانک قرض الحسنه مهر استان قزوین برگزار شد اظهارداشت: در بانک قرض الحسنه مهر ایران بدنبال سود و درآمد نیستیم بلکه با اجرای سیستم بانکداری اسلامی تلاش می کنیم گره گشای مشکلات نیازمندان باشیم و ضمن تکریم آنها برای رفع نیازها همت کنیم.

وی اضافه کرد: در کنار وظیفه ذاتی خود در تامین منابع مالی برای انجام امور مختلف بانکداری اسلامی در مسئولیت اجتماعی نیز پیشگام هستیم و  توانسته ایم در دوران کرونا نسبت به تامین تجهیزات پزشکی کارهای ارزشمندی را انجام دهیم.

میرزاعبداللهی ها گفت: با راه اندازی صندوق همیاران مهر پس از بررسی نیازها برای تامین نیازها اقدام می کنیم که در این زمینه نیز 206 فقره تسهیلات به مبلغ 8 میلیارد و 405 میلیون ریال در قالب خرید وسایل کمک آموزشی، دارو  و درمان، به خانواده های نیازمند، دانشجویان، آزادی زندانیان  با اقساط بلند مدت پرداخت شده است.

وی در ادامه گفت: برای کمک به رونق خرید کالای ایرانی و حمایت از تولید داخلی توانسته ایم طرح« کالاکارت» را با موفقیت اجرا کنیم که این کار با استقبال نیز روبرو شده است.

میرزا عبداللهی ها اظهارداشت: در سراسر کشور بیش از دو میلیون نفر از این طرح برخوردار شده اند و ما در استان قزوین نیز تاکنون 200 نفر پذیرنده داریم که می توانند ضمن خرید کالاهای ایرانی و تامین جهیزیه، از خدمات درمانی و دندانپزشکی نیز با این کارت برخوردار شوند.

وی اضافه کرد:" سقف تسهیلات « کالا کارت» تا 50 میلیون تومان و بازپرداخت اقساط تا 36 ماه است و شهروندان و ادارات می توانند به صورت فردی و یا گروهی از آن استفاده کنند.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان قزوین تصریح کرد: همچنین برای حمایت از طرح های اشتغال و کارآفرینی در حمایت از شرکت های دانش بنیان اخیرا تفاهم نامه ای با پارک علم و فنآوری قزوین امضا شده و شرکت هایی که به تولید محصول رسیده اند می توانند از تسهیلات این بانک استفاده کنند.

میرزا عبداللهی ها گفت: برای کمک به زنان سرپرست خانوار و معلولان جسمی و حرکتی نیز در دو سال گذشته 500 فقره تسهیلات 1.5 میلیون تومانی به افراد متقاضی داده شد تا نیازهای خود را تامین کنند.

وی تصریح کرد: در سال جاری دو باجه جدید در شهرک کوثر جنب مسجد امام حسن عسگری(ع) و منطقه قدیم شهر تاکستان راه اندازی شد و سال قبل نیز دو شعبه در اقبالیه و بویین زهرا افتتاح کردیم که از شعب موفق و فعال استان محسوب می شوند.

میرزاعبداللهی ها در ادامه افزود: در حال حاضر بانک قرض الحسنه مهر ایران با 13 شعبه و دو باجه در استان قزوین فعالیت می کند و با اعتماد مشتریان خود توانسته گره گشای مشکلات مردم با اعطای وام های بدون بهره باشد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 213 هزار نفر مشتری این بانک در استان قزوین هستند و مطالبات معوقه و وصول نشده ما کمتر از نیم درصد است که نشان می دهد بانکداری اسلامی بسیار موفق بوده و مورد وثوق مردم است و این اعتماد موجب شده افراد خوش حساب و مومن در این بانک حساب باز کرده و تسهیلات را نیز بموقع پرداخت کنند.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان قزوین بیان کرد: در چشم انداز آینده بانک هدف گذاری ما پرداخت 12 هزار میلیارد ریال به بیش از 40 هزار نفر است که امیدواریم با بستر مهیا شده به آن دست یابیم.

وی گفت: از خیرین و مسئولان استان که در کنار ما هستند تا بتوانیم خدمات خود را برای شهروندان و نیازمندان همچون گذشته با افتخار ارائه کنیم سپاسگزاریم و امیدواریم همچنان در گره گشایی از مشکلات مردم و رفع نیازهای آنها گام برداریم.

این مسئول کسب رتبه نخست در میان بانک های ایرانی و قرار گرفتن در فهرست 10 بانک برتر جهان اسلام و کسب جایزه نخبه اقتصادی جهان اسلامی را از موفقیت ها و افتخارات بانک قرض الحسنه مهر ایران دانست.

میرزاعبداللهی ها تصریح کرد: در دوران کرونا از سوی این بانک در سراسر کشور طرح شهید سلیمانی عملیاتی شد و 25 هزار قلم کالای پزشکی به ارزش 300 میلیارد ریال در میان دانشگاههای علوم پزشکی توزیع شد که سهم استان قزوین 364 قلم به ارزش 6 میلیارد و 460  میلیون ریال بود که در دو مرحله انجام شد.

وی تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان با تنگنای اقتصادی در صدد نا امید کردن مردم هستند در راستای ترویج فرهنگ نوع دوستی و دستگیری از نیازمندان با مشارکت در ساخت خانه های بهداشت، مدرسه، اجرای طرح های عمرانی و پوشش بیمه حوادث محرومانو اجرای شبکه های فاضلاب  اقدامات موثری صورت گرفته است که می تواند رضایت مندی مردم را موجب شود.

مدیر شعب بانک مهر ایران در استان قزوین یادآورشد: در ادامه برنامه های مسئولیت اجتماعی پس از بررسی های انجام شده برای اجرای شبکه  فاضلاب در شهر اقبالیه که مردم آن از درآمدهای کمتری برخوردارند اعلام آمادگی کردیم تا 12 هزار خانوار ساکن در آن بتوانند از شبکه بهداشتی  فاضلاب برخوردار شده و سلامت آنها تقویت شود.

میرزاعبداللهی ها اظهارداشت: برای اجرای این طرح 94 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که بانک قرض الحسنه مهر ایران متقبل شد آن را پرداخت کند و شهروندان آن را به صورت اقساط پرداخت کنند تا فشار اقتصادی بر روی خانواده های ساکن در این شهر وارد نشود.

وی اضافه کرد: مشارکت در آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد و تامین هزینه های درمانی و تحصیلی افراد محروم از دیگر کارهایی است که در راستای مسئولیت های اجتماعی توسط این بانک انجام شده و این کارها تداوم دارد

 

کدخبر: 751065 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟