فرمانده سپاه کردستان: پرستاران برای حفظ سلامت مردم در ایام کرونا از جان خود گذشتند

به گزارش رکنا از کردستان؛ سردار سیدصادق حسینی ظهر امروز در آئین تجلیل از پرستاران نمونه بسیجی که در سنندج برگزار شد، ضمن تبریک روز پرستار به جامعه کادر درمان کردستان، اظهار داشت:روز پرستار برگرفته از میلاد حضرت زینب(س) بوده وشباهت‌هایی بین پرستار و ویژگی‌های بارز حضرت زینب(س) وجود داردچرا که دو رسالت نگهداری بازماندگان از حادثه کربلا و بیان حوادث کربلا در کوفه، شام و مدینه بر عهده این بانوی گرانقدر بود.

وی پرستاران همواره به ویژه در این دوران کروناییرسالت سخت و سنگینی برعهده دارند، افزود: پرستاران در تمامی دوره ها به ویژه در دوران دفاع مقدس، درمان مجروحان جنگی و کمک به کادر درمانبا الگو گرفتن از حضرت زینب(س) اسوه صبر و ایثارشدند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان خاطرنشان کرد:کادر درمان از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنونفداکارانه،مجاهدانه و با ایثار از بیماران مراقبت کرده و هم‌اکنون نیز که درمان ویروس منحوس کرونا با واکسیناسیون در حال اجراست، با علم و آگاهی دقیق همچنان به نجات انسان‌ها رفته تا هر فردی را با تلاش و خدمت صادقانه خود از هرآسیبی نجات دهند.

وی با بیان اینکه پرستاران در این روزهای کرونایی عرصه مقابله با کرونا را به عرصه ایثار و فداکاری تبدیل کرده‌اند، گفت: گذشتن از جان خود تنها با هدف صیانت از سلامت مردم، نجات جان یک بیمار وبازگرداندن به دامن خانوادهکار سختی است که پرستاران این‌روزها با عشق و علاقه در این میدان نقش‌آفرینی می‌کنند.

سردار حسینی با یادآوری اینکه در این دوران کرونایی مدافعان سلامت برای حفظ سلامت مردم جان خود را از دست دادند، اظهار کرد: پرستاران در دفاع مقدس، نیز نه تنها در بیمارستان‌های صحرایی بلکه در درون آمبولانس و انتقال بیماران نیز در معرض خطر تیر و ترکش بودند اما از وظیفه خود کوتاهی نکردند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستانجایگاه پرستاران در جامعه را بالا و ارزشی توصیف کرد و یادآور شد:در همه‌گیریویروس کروناتلاش‌های قابل تقدیر کادر پرتوان بهداشت و درمان برای عموم جامعه نمایان شد.

در پایان این مراسم با اهدای لوح و هدایایی از40نفر پرستار و دانشجوی رشته پرستاری در استان کردستان تقدیر کرد.

 

عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 750091 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟