شهرداری محمدیه و اورژانس برای راه اندازی مرکز جدید فوریت های پزشکی توافق کردند

به گزارش رکنا قزوین،جلسه برسی حل مشکلات اورژانس در محمدیه و تسریع در ارتقای خدمات رسانی به موقع با حضور مصطفی امیری معاون اورژانس استان قزوین، رئیس اورژانس شهرستان البرز، شهردار و اعضای شورای اسلامی عصر چهارشنبه در صحن شورای اسلامی شهر محمدیه برگزار شد.

مصطفی امیری معاون اورژانس استان قزوین در این جلسه اظهارداشت: در حال حاضر نیروهای متخصص اورژانس در دو پایگاه اورژانس در محمدیه و مهرگان با بهره گیری از دودستگاه آمبولانس مدرن همراه با تجهیزات روز به مردم خدمت می کنند.

وی افزود: وجود دو شاهراه اصلی در شمال و جنوب محمدیه، اتوبان قزوین، تهران و جاده قدیم و نیز وسعت شهر محمدیه و مهرگان و افزایش جمعیت این دو شهر کار امدادرسانی را برای نیروهای اورژانس این منطقه با سختی زیادی مواجه کرده به طوری که به طور متوسط ماهانه بیش از ۵۰۰ الی ۶۰۰ ماموریت توسط  اورژانس انجام می شود که ۶۰ درصد مجروحان سوانح به بیمارستان ها منتقل می شوند که حجم سنگین ماموریت ها موجب تاخیر در امداد رسانی هم شده است.

امیری گفت: زمان استاندارد حضور نیروهای اورژانس در جاده های شهری ۸ دقیقه و در جاده ها و اتوبان ها ۱۴ دقیقه است ولی با توجه به نبود بیمارستان در محمدیه و مهرگان گاهی برای انتقال بیماران و مصدومان به مراکز درمانی استان آمبولانس های پایگاه های محمدیه ومهرگان حدود یک ساعت در مسیر هستند که کار امداد های بعدی را با کندی و مشکل مواجه کرده است که امیدواریم برای رفع این مشکل اقدام لازم برای افزایش پایگاهها صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر مدیریت شهری محمدیه مکان مناسبی را در اختیار مرکز فوریت های پزشکی قراردهد آمادگی داریم یک دستگاه آمبولانس مدرن با تمام تجهیرات وامکانات و نیروی انسانی را تامین کرده و هرچه سریعتر نسبت به احداث پایگاه دوم در شهر محمدیه اقدام کنیم.

معاون اورژانس استان قزوین تصریح کرد: برای ایجاد پایگاه دوم مرکز فوریت های پزشکی در محمدیه حدود ۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که این اعتبار از سوی مرکز فوریت های پزشکی تامین خواهد شد اما انتظار داریم مکان مناسبی برای استقرار آمبولانس و پایگاه دوم اورژانس در محمدیه اختصاص داده شود.

محمد پیری شهردار محمدیه نیز در این جلسه با بیان اینکه سلامت شهروندان برای مدیریت شهری از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: خوشبختانه در حال حاضر همکاری خوبی بین شهرداری و مرکز اورژانس در محمدیه و مهرگان وجود دارد ولی با توجه به حجم نیازها ایجاد ایستگاه دوم مرکز اورژانس در محمدیه بسیار ضروریست و ما هم آمادگی داریم برای تامین مکان مورد نیاز و استقرار ایستگاه دوم اورژانس اقدام کنیم.

علی حبیبی ویه ای رئیس شورای اسلامی شهر محمدیه نیز در این جلسه افزایش مراکز اورژانس را مهم دانست و اظهارداشت: با توجه به جمعیت بالای شهر محمدیه و مهرگان و نبود بیمارستان در این منطقه ارتقا و تقویت مرکز فوریت های پزشکی در این مناطق می تواند علاوه بر تسریع در امداد رسانی به بیماران اورژانسی تا حدودی خلاء نبود بیمارستان را جبران کند.

وی اضافه کرد: اعضای شورا و شهردار در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد و برای رضایتمندی شهروندان بخصوص در زمینه بهداشت و درمان از تمام ظرفیت ها استفاده خواهد شد تا استقرار این پایگاه بسرعت صورت گیرد.

 

کدخبر: 749892 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟