بیش از ۲ هزار کیلومتر شبکه برق در کردستان نیازمند اصلاح است

به گزارش رکنا از کردستان؛ هیوا لهونیان گفت: در مجموع پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف برق در استان وجود داشت که از این رقم سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر آن به کابل خودنگهدار تبدیل شده و ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر آن نیز باقی مانده است.

وی اضافه کرد: امسال بیش از ۸۵۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف برق با یک هزار و ۳۶۵ میلیارد ریال هزینه، اصلاح و بهسازی شده است و تا پایان سال جاری به ۲ هزار کیلومتر افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان یادآور شد: تاکنون شبکه فشار ضعیف برق شهری و روستایی شهرستان کامیاران، بخش شهری شهرستان‌های سروآباد، دهگلان، دیواندره و برق شمالی سنندج به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

لهونیان ادامه داد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، امسال قرار است شبکه برق شهری (برق جنوبی) و روستایی شهرستان سنندج، بخش شهری مریوان و روستایی دهگلان نیز به اصلاح و بهسازی شود.

وی اظهار داشت: ضریب امنیتی بالا، کاهش تلفات، تامین برق پایدار، نوسازی شبکه، بهبود مبلمان شهری و روستایی، طول عمر طولانی شبکه (۳۰ تا ۴۰ سال) کاهش سرقت و جمع آوری انشعابات غیرمجاز از جمله مزیت‌های اصلاح شبکه ضعیف برق است.

در حال حاضر ۷۰۰ هزار مشترک در بخش‌های مختلف اداری، خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی از خدمات شرکت برق کردستان بهره‌مند هستند.

 

عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 749757 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟