کلیت مجلس با مسئله شفافیت موافق است

به گزارش رکنا از لرستان، مهرداد ویس کرمی نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی درباره جزئیات جلسه غیرعلنی امروز مجلس درباره طرح شفافیت آراء نمایندگان اظهارکرد: در این جلسه، 10 نفر از نمایندگان نظرات خود را درباره طرح شفافیت مطرح کردند. باید گفت که اختلافی درباره اصل موضوع شفافیت وجود ندارد بلکه اصلی‌ترین اختلاف، درباره چگونگی اجرای این طرح است.

وی افزود: جمع بندی رئیس مجلس اینگونه بود که به زودی طرح در صحن علنی مجلس مطرح و تصویب شود. همچنین رئیس مجلس تاکید کرد که دغدغه و نقطه نظرات تمامی نمایندگان در رابطه نحوه اجرای طرح شفافیت آرا در نظر گرفته شود تا شاهد تصویب این طرح با آرای بالا باشیم.

ویس کرمی ادامه داد: دغدغه برخی نمایندگان این است که باتوجه به به وجود آمدن حواشی احتمالی بعد از تصویب طرح شفافیت آرا، رسیدگی به وظایف اصلی‌شان با مشکل مواجه شود؛ اما به عقیده بنده، موضوع شفافیت موجب جلوگیری از انحراف نمایندگان از وظایف اصلی‌شان خواهد شد. از طرف دیگر، مردم حق دارند که بدانند وکلایشان در مجلس، چه تصمیمی می‌گیرند و نظرشان درباره طرح‌ها و موضوعات مختلف چیست.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تصویب طرح شفافیت آرا تصریح کرد: اگر مجلس به خودی خود نتواند اقدامات و فعالیت‌های خودش را به صورت شفاف روایت کند، دیگران به دلخواه خودشان آن را روایت خواهند کرد. درواقع در شرایط فعلی، هیچ موضوعی از چشم مردم و رسانه‌ها مخفی نمی‌ماند؛ به همین دلیل بهتر است مجلس روایت شفافی از اقدامات و فعالیت‌های خود ارائه دهد.

وی با اشاره به فضای کلی مجلس در جلسه غیرعلنی امروز نسبت به طرح شفافیت آرا گفت: کلیت مجلس با مسئله شفافیت موافق است و در جلسه امروز نیز واکنش خاصی را نسبت به طرح نداشتیم.

ویس کرمی اضافه کرد: البته باید گفت که اجرای طرح شفافیت چالش‌های احتمالی را هم درپی خواهد داشت. به عقیده بنده، هر نماینده‌ای که توانایی مقابله با این چالش‌ها را ندارد، بهتر است شغل خود را عوض کند؛ درواقع اگر نماینده‌ای نتواند عملکرد خود را شفاف کند و توانایی دفاع از تصمیم‌های خود را نداشته باشد، باید شغل دیگری را انتخاب کند.

نماینده مردم خرم آباد در پایان خاطرنشان کرد: باتوجه به جمع بندی که رئیس مجلس در جلسه امروز داشت، همچنان طرح شفافیت آرا نیاز به چکش کاری دارد زیرا تصویب این طرح نیازمند رای دو سوم نمایندگان است؛ به همین دلیل اگر به هر دلیلی این طرح در صحن علنی مجلس رای نیاورد، دیگر کاری نمی‌توان انجام داد.

گلاره پروازی/لرستان

کدخبر: 748822 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟