سرمایه‌گذاری 7 میلیارد تومانی مخابرات کردستان برای اجرای پروژه‌های فیبرنوری

به گزارش رکنا از کردستان؛ آزاد حکمت با اشاره به اینکه فیبرنوری یکی از بسترهای امن در حوزه تلفن ثابت بشمار می‌رود، اظهار داشت: اجرای پروژه و کابلکشی فیبرنوری در نقاط شهری و روستایی بر اساس استاندارد، از استراتژی‌های منطقه در راستای توسعه پایدار و کاهش آسیب‌های احتمالی به سیستم‌های مخابراتی است.

وی با اشاره به اینکه مخابرات منطقه در زمینه ارائه خدمات با کیفیت و نوین به مشتریان و کاهش آسیب به سیستم‌های مخابراتی سیاست توسعه فیبرنوری را در دستور کار خود قرار داده است، افزود: در حال حاضر حدود پنج هزار کیلومتر فیبرنوری در نقاط شهری و روستایی اجرا شده که در این حوزه به عنوان استان پیشرو، عملکردی مطلوبی دارد.

وی با اعلام اینکه برای اجرای پروژه کابل‌کشی فیبرنوری و تامین تجهیزات، سرمایه‌گذاری لازم صورت گرفته است خاطرنشان ساخت: از ابتدای سال جاری تاکنون مبلغ 7 میلیارد تومان در این حوزه هزینه شده است.   

حکمت با بیان اینکه از سیاست‌های مخابرات منطقه،گام نهادن در مسیر اقتصاد مقاومتی است، اضافه کرد: استفاده و بهره‌گیری از فناوری فیبرنوری راهکاری برای مرتفع نمودن محدودیت‌های موجود است که با حذف کابل‌های مسی هم شاهد ارتقا سطح کیفی خدمات مبتنی بر این فناوری هستیم و هم به لحاظ اقتصادی اقدامات مثمرثمری صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: توسعه و عمران شهری، افزایش تقاضای اینترنت پرسرعت خانگی، ساخت و سازهای جدید در راستای سیاست‌های مسکن و شهرسازی، ضرورت توسعه زیرساخت‌های ارتباطی مورد نیاز جوامع شهری و روستایی را به صورت محسوسی می‌طلبد که استفاده از بستر فیبرنوری و مزایای آن می‌تواند در برآورده نمودن تقاضای مشتریان مخابراتی منطقه کردستان نقش بسزایی داشته باشد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: فیبرنوری رشته‌ای از تارهای بسیار نازک شیشه‌ای است که به منظور ارسال امواج نوری در مسافت‌های طولانی از آن استفاده می‌شود.

وی افزایش پهنای باند به منظور ارسال سریع‌تر اطلاعات، افزایش کیفیت خدمات و سرویس‌های مخابراتی، ارسال اطلاعات بر بستر امن و مطمئن را از مزایای فیبرنوری دانست.

حکمت بیان داشت: با همراهی و تلاش همکاران منطقه با توسعه شبکه فیبر استان نقش خود را در ارتقای جایگاه مخابرات در عرصه باند پهن ایفا خواهیم نمود.

 

عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 748746 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟