آغاز آبان ماه،پایان نسخه های کاغذی

به گزارش رکنا، دکترنورالدین رحیمی در نشست خبری با صحاب رسانه بیان داشت: بازخوردهای که در حوزه بیمه سلامت نتیجه میگیریم،از زحمات و اطلاع رسانی به موقع اصحاب رسانه بدست آمده.

وی بیان داشت:۳۴۸ هزار نفر بیمه شده در استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که در قالب بیمه روستاییان و عشایر ،بیمه سلامت همگانی،بیمه شدگان کمیته امداد و بهزیستی، بیمه طلاب،اتباع بیگانه وخانواده شهدا و جانبازان و .... می باشد.

رحیمی اظهار داشت: عددی بالغ بر ۲۵۰ هزار نفر از جمعت استان که، تحت پوشش بیمه سلامت هستند،به صورت رایگان بیمه می شوند،و هیچگونه حق بیمه را پرداخت نمیکنند.سالانه ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه درمان از طریق اداره کل بیمه سلامت پرداخت می شود.

وی افزود: در مواجهه با ویروس منحوس کرونا،۱۳۲۲۸ پرونده بستری در استان داشتیم، که مبلغ ۴۵میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه درمان بیماران را به مراکز خصوصی پرداخت کردیم که هزینه درمان هر فرد کرونایی مبلغی حدود چهار میلیون و پانصد هزارتومان می باشد.

رحیمی در پایان گفت : با اقدماتی که در اداره کل بیمه سلامت استان انجام شد، اولین استان در کشور هستیم که خدمات درمانی را به صورت کامل الکترونیک انجام میدهیم ،که این طرح از مزایای زیادی برخوردار است.تمام افراد فاقد پوشش بیمه از طریق نظام ارجاع پزشک خانواده شهری به متخصص یا فوق تخصصی برای دریافت خدمات ارجاع داده می شوند.

با استفاده از اپیلیکیش سلامت من و ارائه کد ملی میتوان از سوابق بیماری اطلاع یافت.

☆سامانه غیر حضوری http://eservices.ihio.gov

☆سامانه ۱۶۶۶ نیز در خصوص خدمات دهی بیمه شدگان،به صورت شبانه روز در دسترس است.

ایلام، کوثر موسوی 

 

کدخبر: 748441 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟