کرایه ناوگان سواری برون شهری در خراسان رضوی افزایش خواهد یافت

به گزارش خبرنگار رکنا ، علی شمشیردار رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل مسافر سواری کرایه خراسان رضوی گفت: با توجه به نرخ تورم اعلامی کشور که بانک مرکزی سال گذشته اعلام کرد این انجمن صنفی افزایش ۳۷ درصدی کرایه ها را خواستار شد که متاسفانه تنها با ۱۵ درصد آن موافقت شد که این افزایش قیمت از ۱۶ آذر در همه مسیرهای برون شهری خراسان رضوی اعمال می‌شود.

او گفت: همچنین در شرایط کنونی ناشی از شیوع ویروس همه گیر کرونا، ناوگان سواری کرایه استان تنها مجاز به سوار کردن سه مسافر و یا همان ۸۰ درصد ظرفیت خودرو است.

رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل مسافر سواری کرایه خراسان رضوی گفت: بر این اساس کمترین نرخ کرایه مربوط به مسیر مشهد-گلبهار به مبلغ ۱۳۰ هزار ریال و بیشترین کرایه مربوط به مسیر مشهد-دوغارون به مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال است.

شمشیردار گفت: هم اکنون بین ۸۰۰ تا هزار دستگاه ناوگان سواری فعال در خراسان رضوی به کار مشغول هستند که ۸۰ درصد این تعداد در مسیرهای منتهی به مشهد در رفت و آمدند و این در حالی است که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی پیش از این شمار ناوگان سواری کرایه استان را حدود هزار و ۲۵۰ دستگاه عنوان کرده بود.

کدخبر: 748142 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟