هشدار استاندار یزد به رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی در مدارس استان

به گزارش رکنا از یزد؛ و خاطرنشان کرد:  «مهران فاطمی» در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا به تشریح آخرین وضعیت رنگ بندی مناطق مختلف استان از نظر شیوع کرونا پرداخت و درباره رعایت نکات بهداشتی در مدارس گفت: در این راستا باید اکیپ مشترکی از فرمانداری شهرستان‌ها، دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش استان از مدارس مناطق مختلف استان بازدید و تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

وی گفت: براساس آخرین تغییرات در نقشه رنگ بندی شهرستان‌های کشور، شهرستان بهاباد در وضعیت قرمز، شهرستان بافق در وضعیت نارنجی، شهرستان میبد و اشکذر در وضعیت آبی و سایر شهرستان‌ها در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

وی ادامه داد: جمعیت کم شهرستان بهاباد باعث شده تا تغییرات اندک در آمار بستری‌های کرونایی این شهرستان، موجب تغییر شاخص‌ها و در نهایت تغییر رنگ‌بندی به قرمز شود هر چند که در عین حال تغییرات اندک نیز بزرگ هستند و همه افراد باید اهتمام ویژه‌ای به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن خود داشته باشند.

فاطمی  در ادامه از اعمال محدودیت‌های کرونایی متناسب با وضعیت قرمز و نارنجی در شهرستان‌های بهاباد و بافق خبر داد.

وی به نگاه ویژه استان به رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در مدارس و تکمیل فرایند واکسیناسیون دانش‌آموزی اشاره و خاطرنشان کرد: در این راستا باید اکیپ مشترکی از فرمانداری شهرستان ها، دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش استان از مدارس مناطق مختلف استان بازدید و تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

استاندار در پایان بر هم افزایی بیشتر کانون مساجد، سازمان تبلیغات اسلامی و دانشگاه علوم پزشکی در راستای اقناع سازی مردم در خصوص تزریق دوز های اول، دوم و سوم واکسن کرونا تاکید کرد.

یزد/ سمیه گلابگیریان

کدخبر: 747666 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟