با کشتار غیر مجاز دام برخورد قضایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل،حجت الاسلام حسین کثیرلو، رئیس کل دادگستری استان اردبیل بر حمایت از دامپزشکی در مبارزه با کشتار غیر مجاز دام تاکید کرد و گفت: کشتار غیر مجاز دام در برخی از مناطق استان و در محور‌های مواصلاتی علاوه بر تهدید بهداشت عمومی جامعه، چهره و منظر شهری و ورودی شهر‌ها را تحت الشعاع قرار داده که مورد قبول نبوده و به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

او افزود: تلاش مضاعف بین بخشی و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی مرتبط در راستای ارتقاء بهداشت عمومی جامعه از طریق مبارزه با تهدیدکنندگان حوزه سلامت و بهداشت از برنامه‌ها و رویکرد‌های اصلی دادگستری استان است.

رئیس دستگاه قضایی استان اردبیل به برخورد قاطع قضایی و رسیدگی سریع به پرونده‌های تخلفات بهداشتی ارسالی از دامپزشکی اشاره کرد و گفت: با جدیت تمام و بدون مماشات در این حوزه ورود کرده و هیچ گونه سهل انگاری و مسامحه‌ای را نمی‌پذیریم.

کثیرلو ضمن تشکر از دامپزشکی در تامین امنیت غذایی و ارتقاء بهداشت و سلامت عمومی جامعه با تاکید بر مسئولیت و تعهد دستگاه قضایی در قبال سلامت عمومی مردم و محوریت این موضوع در راستای اقدامات قانونی و عمل به قانون از دستگاه‌های مسئول این حوزه از جمله دامپزشکی خواست با نظارت و کنترل دقیق‌تر متخلفین را کمافی السابق به همراه مستندات و تعداد دفعات تخلف به مراجع قضایی معرفی نمایند تا قاضی پرونده با علم به موضوع حکم مجازات بازدارنده صادر نماید.

تلاش دامپزشکی برای تامین بهداشت مواد غذایی

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل نیز افزود: تولید فرآورده‌های خام دامی از ابتدای پرورش دام و طیور تا استحصال بهداشتی این فرآورده‌ها تحت کنترل دامپزشکی است و از این طریق بهداشت مواد غذایی مصرف کنندگان فراهم می‌شود.

بهلول تکلوی با تاکید بر اینکه در جمع آوری بساط کشتار غیر مجاز حتی در دورترین نقاط استان مصمم هستیم و تعدد پرونده‌های ارسالی به دستگاه قضایی موید این موضوع است گفت: ارتباطات بین بخشی، تعامل و همکاری سازنده دامپزشکی و دادگستری علاوه بر مستحکم کردن نقش ویژه دامپزشکی در بهداشت و سلامت عمومی جامعه باعث اعتلای جایگاه دامپزشکی در جامعه می‌شود.

 

کدخبر: 747385 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟