سازش دو قتل دراستان

به گزارش خبرنگار رکنا در ارومیه،

ناصر عتباتی گفت : در سال 1398 فردی به نام ک - ع در شهر میاندوآب همسر خود را به قتل می رساند و از آن تاریخ در بازداشت و منتظر قصاص بود ولی با تلاش هسته های بخشایش میاندوآب و در راستای نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش که بخشی از سند تحول قضایی می باشد پس از ماهها تلاش شبانه روزی با گذشت اولیاء دم منجر به سازش شده و محکوم از قصاص نفس رهایی و فرصت دوباره زندگی می یابد. 

وی افزود : در پرونده دیگری در پی وقوع یک نزاع دسته جمعی در شهر خوی فردی به نام ح – ت مرتکب قتل مرحوم ه – ص گردیده و علت قتل نیز کدورت سابق فی مابین بوده و قاتل به قصاص محکوم و حکم وی در دیوان عالی کشور نیز تایید گردیده بود ولی با گذشت اولیاء دم، وی نیز قصاص نفس رها وحیاتی دوباره یافت.  

عتباتی تاک کرد : به حول وقوه الهی و در نتیجه تلاش‌ها و زحمات مسولین قضایی و شورای حل اختلاف و هسته های بخشایش با احتساب این دو فقره سازش تاکنون در سال 1400 تعداد پانزده فقره سازش در پرونده های قتل عمد محقق شده است.  

رئیس کل دادگستری استان در پایان گفت : سنت حسنه بخشش و گذشت سنتی است که مورد تاکید خداوند، پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار بوده و آرامش و لذتی که در پی این گذشت حاصل می شود قابل وصف نیست.

 

آذربایجان‌غربی/کریم معجنی 

کدخبر: 747193 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟