آموزش مداوم راهکار مناسب کاهش حوادث "انسان ساخت" است

به گزارش رکنا از اصفهان،دکتر مهراب شریفی سده، در جریان دوره آموزشی تربیت مربی کشوری در اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: اینگونه حوادث بر خلاف حوادث طبیعی قابل پیشگیری و کاهش هستند به شرط آنکه برنامه‌های آموزشی مدون و متداوم در کنار فرهنگسازی درست وجود داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه روند حوادث جاده ای کشور در ۱۰ سال گذشته کاهشی بوده است گفت: با اینحال باز هم رقم بالایی گزارش می شود که این زیبنده و قابل قبول نیست.

 

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر با اشاره به چشم اندازهای دیگر کشورها برای رسیدن به حداقل حوادث تصریح کرد: برای مثال در سوئد رویکرد رسیدن به سفر  بدون حادثه و کشته جاده ای وجود دارد و این نشان می دهد که ما نیز باید چنین اهدافی داشته باشیم.

 

دکتر شریفی سده اضافه کرد: با خودروهای مناسب استاندارد، بهسازی جاده ها و معابر، رعایت قوانین و مقررات و بهبود ارائه خدمات امدادی و جستجو و نجات می توان رقم ۱۵ تا ۱۶ هزار کشته ناشی از تصادفات را کاهش داد.

 

وی درباره دوره آموزشی تربیت مربی حوادث جاده ای در اصفهان خاطرنشان کرد: در این رویداد امدادگران ۱۰ استان شرکت داشته و با فراگیری نکات تخصصی مرتبط با رهاسازی و نجات در این حوزه حضور خواهند داشت .

 

 معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از حوادث در کشور مربوط به سوانح رانندگی است اظهارداشت: بر همین اساس می طلبد که دانش امدادگران مستقر در پایگاه های جاده ای در سراسر ایران بهبود یابد.

 

دکتر شریفی سده تصریح کرد: رهاسازی مصدومان حوادث جاده ای با کمترین آسیب و با روش های جدید علمی از جمله مباحثی است که باید در سرفصل های آموزشی بیش از گذشته به آن پرداخته شود و بر همین مبنا امروز نیز در سمینار به این مهم توجه ویژه داشتیم.

اصفهان_بهمن راعی

کدخبر: 746864 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟