بانک بذر گل و گیاه فضای سبز شهر قم ایجاد می‌شود

به گزارش رکنا از قم، پیام جوادیان اظهار کرد: با توجه به اینکه مرکز تولیدات و تحقیقات سازمان پارک‌ها بذر سالیانه زیادی را برای تولید گل و گیاه نیاز دارد، باید این بذرها از سطح شهر جمع‌آوری و پاکسازی شده و به بانک بذر انتقال داده شود.

وی با بیان اینکه این کار در فصول مختلف انجام می‌شود خاطرنشان کرد: با بررسی صورت گرفته باغچه‌های خوب و دارای بذرهای مناسب و قابل‌قبول انتخاب‌شده تا توسط تیم‌های متخصص جمع‌آوری و ذخیره‌سازی شوند

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تأکید بر بومی‌سازی گیاهان مورد استفاده در سطح شهر خاطرنشان کرد: یکی از مزیت‌های این کار این بوده که گیاهان متناسب با اقلیم قم و مناسب با آب‌وهوای شهر تولید و در فضای سبز استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اکثر بذرهای جمع‌شده از سطح شهر وارد خط تولید گیاهان برای استفاده در سطح شهر می‌شوند ابراز کرد: در همین راستا بخش زیادی از نیاز سالانه از همین محل تأمین می‌شود.

جوادیان با بیان اینکه تعداد بذرهای جدید جمع‌شده در این قالب حدود ۳۵ گونه خاص و ویژه است گفت: این گونه‌ها شامل همیشه‌بهار، گازانیا، کوکب کوهی، رعنا زیبا، مارگرید، پریوش، کلم و… است و این گیاهان چون در شرایط آب‌وهوایی قم بوده‌اند با شرایط مقاومت خود بذرها را تولید کرده‌اند.

نظری/ قم

 

کدخبر: 746731 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟