احیاء و بازسازی ۲۲۰۰ هکتار از اراضی جنگلی لرستان

به گزارش رکنا از لرستان، شیرزاد نجفی با اشاره اینکه این پویش در ۱۱ استان زاگرس‌نشین و ۷۷ شهر به طور همزمان برگزار شده است، خاطرنشان کرد: در لرستان نیز این مراسم در ۱۱ نقطه جنگلی استان به منظور احیای جنگل‌های زاگرس همزمان برگزار شده است.

 وی افزود: از امروز عملیات اجرایی احیاء و بازسازی بیش از دو هزار و ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های زاگرس با کاشت گونه‌های جنگلی و نهال‌های مناسب در سطح استان آغاز می‌شود.

نجفی میزان بارندگی در نقاط جنگلی مدنظر این پویش را بیش از ۳۰۰ میلی‌متر دانست و تصریح نمود: خوشبختانه استان لرستان در این خصوص مشکل خاصی ندارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان با بیان اینکه مناطقی که جنگلکاری در آن صورت می‌گیرد باید دارای ۵۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا باشد، عنوان کرد: علاوه بر این، کاشت گونه‌های مرغوب و مناسب نیازمند نگهداری و مراقبت هستند به همین دلیل نقاط شناسایی‌ شده دارای طرح و نگهبان خواهد بود.

 نجفی با تاکید بر اینکه نهال به اندازه کافی در سطح استان تولید شده است، خاطرنشان کرد: در ۸ نهالستان استان بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار اصله نهال آماده کشت تولید شده است.

وی در پایان گفت: این پویش تا هفته منابع طبیعی با مشارکت مردم، انجمن‌های زیست‌ محیطی، جوامع محلی و خبرنگاران ادامه خواهد داشت و امیدوار هستیم بتوانیم جشن کاشت دو هزار و ۲۰۰ هکتار احیا و بازسازی اراضی جنگلی را در استان برگزار کنیم.

گلاره پروازی/ لرستان

کدخبر: 746604 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟