ترفند جدید کلاهبرداران برای استخدام افراد جویای کار در فضای مجازی

به گزارش رکنا از کردستان؛ سرهنگ مهدی دانش‌پور؛ از کلاهبرداری با ترفند پیشنهاد کاری و استخدام در فضای مجازی استان کردستان خبر داد و اظهار داشت: پیشنهاد کاری در فضای اینترنت به اشخاص جویای کار از سوی کلاهبرداران، یکی دیگر از روش‌های اخیر کلاهبرداری محسوب می‌شود.

وی افزود: در این روش شخص کلاهبردار خود را به‌عنوان رئیس یک شرکت معرفی کرده و به افراد پیشنهاد کار می‌دهد، معمولاً گفته می‌شود که این شغل نیاز به3 تا 5 ساعت کار در خانه دارد و بسیار ساده است.

رئیس پلیس فتا استان کردستان تصریح کرد: مجرمان سایبری از کارجویان می‌خواهند برای کار،اطلاعات حساب بانکی خود را در اختیار آن‌ها قرار داده و با این ترفند تحت نام و حساب بانکی قربانیان کارهایی غیرقانونی مانند پول‌شویی،قمار و سرقت اینترنتی انجام می‌دهند.

وی تأکید کرد: شهروندان در صورت استخدام حتماً به‌صورت حضوری به محل شرکت مراجعه و اطلاعات ثبتی آن را بررسی کرده و از در اختیار قرار دادن اطلاعات حساب‌های بانکی خود جهت انجام امور مالی به‌جد خودداری کنند.

دانش‌پور هشدار داد:امروزه کانال‌ها و صفحات فروشگاهی زیادی در شبکه های اجتماعی ایجاد شده و بعضاً مخاطبان زیادی را به دست آورده اند اما در این بین مجرمان فضای مجازی هم بعضاً با راه‌اندازی صفحات فروشگاهی جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده و بعد از دریافت هزینه محصول، هیچ‌گونه کالا یا خدماتی به مشتریان ارائه نمی‌دهند.

رئیس پلیس فتا استان کردستان تأکید کرد: شهروندان سطح آگاهی و دانش عمومی و تخصصی خود را در رابطه با کلاهبرداری‌های اینترنتی افزایش داده و از اعتماد به این افراد سودجد خودداری کنند.

 

عبدالحکیمی/ کردستان

 

کدخبر: 746600 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟