عملیات احداث خانه موزه شهید فخری زاده در قم آغاز شد

شهردار قم در این مراسم، خانه موزه شهید به گزارش رکنا از قم، شهردار قم خانه فخری زاده را سومین خانه موزه استان قم دانست و گفت: این خانه موزه پس از خانه موزه های حضرت امام خمینی(ره) و شهیدان زین الدین(ره)، طی مدت یکسال در محله قدیمی ایشان در خیابان شهید کیوانفر قم ایجاد می شود.

مرتضی سقائیان نژاد با اشاره به اهمیت شناخت و شناساندن ابعاد شخصیتی شهید فخری زاده، این خانه موزه را در همین راستا عنوان کرد و افزود: با ایجاد کارگروه های محتوایی، ویژگی های برجسته علمی، اخلاقی و معنوی این شهید والامقام به بازدیدکنندگان معرفی خواهد شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروی های مسلح نیز در این مراسم با اشاره به ابراز خرسندی رژیم صهیونیستی از شهادت شهید فخری زاده، خاطرنشان کرد: اسرائیل خواب آسوده را به گور خواهد برد و جوانان ما راه شهید فخری زاده ها را با قدرت ادامه می دهند.

حجت الاسلام و المسلمین سید ضیاء الدین آقاجانپور با بیان اینکه شهید فخری زاده شخصیتی جامع و مدیری جهادی و انقلابی بود، اظهار داشت: ایشان در این مرز و بوم به بالاترین درجه های علمی دست یافته بود و جوانان باید قدردان این الگوهای کم نظیر و دستاوردهای نظام اسلامی باشند.

منزل پدری شهید محسن فخری زاده در ۳ طبقه و با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان با مشارکت شهرداری و بنیاد شهید و امور ایثارگران قم به خانه موزه تبدیل خواهد شد.

این شهید بزرگوار در تاریخ ۷ آذر ۱۳۹۹ در منطقه آبسرد دماوند در یک عملیات تروریستی از سوی دشمنان انقلاب اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

نظری/قم

کدخبر: 746204 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟