بازدید سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین از سازمان امور اراضی استان قزوین

به گزارش رکنا قزوین، وی با اشاره به اهمیت پیشگیری از وقوع جرم گفت: تشکیل پرونده تغییر کاربری در مراجع قضایی و اجرای حکم آن ، علاوه بر تحمیل هزینه بیت المال ، تبعات اجتماعی و روانی برای جامعه و شهروندان به همراه دارد.

 سرپرست معاونت اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین در ادامه استفاده از ظرفیت قانونی تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری زراعی را درکاهش ورودی پرونده های مرتبط به دستگاه قضایی موثر دانست .
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین اذعان داشت : با توجه به راه اندازی سامانه 131  گزارشات مردمی در امور اراضی، ضرورت دارد تخلفات ثبت شده در  این سامانه به نحو مستمر مورد پایش و رصد عوامل آن مجموعه قرار گیرد و کارشناسان مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستانها با دقت و سرعت ضمن پیشگیری از ساخت و ساز غیر مجاز، نسبت به اخطار به متخلفان و اعلام جرم در مراجع قضایی اقدام نمایند . 
این مقام قضایی با حضور در اداره حفظ کاربری با اشاره  به شیوه جدید تغییر غیر قانونی کاربری در قالب اخذ مجوز احداث گلخانه و  بهره برداری غیر مرتبط، بر لزوم احصاء آمار مجوزهای صادره تحت عنوان گلخانه و بررسی میدانی و صحت سنجی موضوع و اعلام جرم به مراجع قضایی تاکید نمود و سپس خاطرنشان کرد: کارشناساس اداره حفظ کاربری و یکپارچگی امور اراضی ضمن بررسی مجوزهای تغییر کاربری نسبت به احصاء ناقضین تعهدات کاربری ، اقدام قانونی معمول دارند.
فولیان در نشست با رئیس و معاونین امور اراضی گفت : پیشگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها باید در اولویت کاری سازمان باشد و احکام قطعی صادره از مراجع قضایی باید سریعا اجرا شود . همچنین انتظار می رود در حوزه های مهمی مانند واگذاری ها ، رفع تداخلات ، کاداستر اراضی کشاورزی ، صدور مجوز تغییر کاربری مر قانون رعایت گردد تا در جهت پیشگیری از وقوع جرم گامی موثر برداشته شود و از تشکیل پرونده جدید در مراجع قضایی جلوگیری گردد.
وی با اشاره به آمار موجود در حوزه ساخت و سازهای غیر مجاز و تغییر کاربری ها  به نقش مهم اجرای کامل سامانه " مدیریت پنجره واحد زمین "در پیشگیری از وقوع مفاسد حوزه اراضی و املاک کشور جلوگیری از جعل استعلامات و مجوزها ارتقا مدیریت منابع حوزه اراضی و املاک اشاره کرد.
در پایان این بازدید فولیان ضمن اعلام حمایت و پشتیبانی دستگاه قضایی از اقدامات پیشگیرانه امور اراضی در تحقق اهداف آن مجموعه ، نسبت به تشکیل کمیته تخصصی پیشگیری از تغییر کاربری ، حفاظت از اراضی زراعی و موارد مبتلا به در حوزه زمین  ذیل کارگروه نظارت و پیگری حقوق عامه استان تاکید کرد.

 

کدخبر: 745932 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟