پروژه‌های راکد سرمایه‌ گذاری در بخش گردشگری سرعین فعال می‌ شود

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل ؛ سیدحامد عاملی روز دوشنبه در بازدید از پروژه‌های گردشگری سرعین اظهار کرد: شهرستان سرعین با قابلیت‌ها و جاذبه‌های منحصر به‌فرد گردشگری که داراست نه تنها یکی از ظرفیت‌های استانی در بخش گردشگری بوده بلکه یک ظرفیت عظیم ملی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد:  باید به این شهرستان با دید یک سرمایه ملی نگریسته و پروژه‌های مختلف طراحی و اجرا شود تا شاهد جهش اقتصادی و تولید ثروت در استان با استفاده از این ظرفیت باشیم.

او با اشاره به اجرای پروژه دهکده گردشگری سولان سرعین بیان کرد: ضروری است تا یک دهکده گردشگری مطابق با استانداردهای بین‌المللی و در سطح بسیار مناسب در این شهرستان ایجاد شود تا زمینه جذب گردشگر داخلی و خارجی را به این منطقه فراهم کند.

عاملی افزود: با توجه به راکد بودن پروژه دهکده گردشگری سولان به مدت بیش از ۲۰ سال، باید از طریق سرمایه‌گذاران جدید که توانایی تکمیل این طرح را دارند، استفاده کنیم تا شاهد راه‌اندازی این مجموعه باشیم.

استاندار اردبیل در بازدید از پروژه راکد آبدرمانی ساری‌سو هم گفت: این طرح نیز چندین سال است که راکد بوده و باید برای تکمیل آن سریعا سرمایه‌گذار جدید دارای اهلیت و توان مالی لازم و طرح مناسب تعیین شود تا زمینه برای اجرای آن فراهم شود.

نادر فلاحی مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز سرعین را از مهمترین قطب‌های گردشگری در کشور دانست و اظهار کرد: در سال‌های اخیر در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این شهرستان اقدامات گسترده‌ای انجام شده است تا در ایام پساکرونا شاهد رونق هر چه بیشتر صنعت گردشگری در سرعین باشیم.

او با اعلام حمایت از سرمایه‌گذاران در بخش گردشگری استان بیان کرد: تلاش و جدیت بر این است تا با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران رونق هر چه بیشتر را برای گردشگری استان فراهم آوریم که در همین راستا حمایت‌های لازم از سرمایه‌گذاران در این حوزه انجام می‌شود.

 

کدخبر: 745642 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟