کاهش صدور پروانه‌های ساختمانی در قم

به گزارش رکنا از قم، مسعود میلانی با اشاره به آمار صدور پروانه ساختمانی در شهر قم از ابتدای سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: با توجه به آمار ثبت‌شده تعداد پروانه‌های ساختمانی صادرشده در ۷ ماه نخست سال ۱۴۰۰ نسبت به ۷ ماه نخست سال ۱۳۹۹ کاهش داشته است.

وی تعداد پروانه‌های صادرشده در ۷ ماه نخست سال ۱۴۰۰ را عددی برابر یک هزار و ۶۸ فقره پروانه اعلام کرد و افزود: به دلایل مختلفی امسال نسبت به سال گذشته شاهد کاهش ۲۷ درصدی صدور پروانه بوده‌ایم و این درحالی‌ بوده که در ۷ ماه نخست سال ۹۹ یک هزار و ۴۶۲ فقره پروانه صادرشده است.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قم، کاهش مساحت بنای حدود ۱۴ درصدی را با توجه به کاهش ۲۷ درصدی صدور پروانه نسبت به سال گذشته موردبررسی قرارداد و گفت: نکته قابل‌توجه در جدول آماری، افزایش تعداد پروانه‌های بزرگ‌مقیاس ازنظر زیربنا و عرصه نسبت به سایر مجوزهای ساخت است.

وی ادامه داد: افزایش تعداد پروانه‌های بزرگ‌مقیاس ازنظر زیربنا و عرصه نسبت به سایر پروانه‌ها نشانگر افزایش فعالیت بخش تعاونی در بخش ساخت‌وساز بوده و آمارها کاهش تعداد مالکان خرد در حوزه ساخت‌وساز را نشان می‌دهد.

میلانی نرخ تورم بالا، افزایش قیمت‌ها و عدم ثبات شرایط اقتصادی را عامل کاهش مالکان خرد دانست و ابراز کرد: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم و ظرفیت‌های قانونی بخش تعاونی، عملاً سرمایه‌های مالکان خرد به سمت تعاونی‌ها هدایت‌شده و موجب افزایش ۱۴ درصدی مساحت بناشده است.

نظری/ قم

 

کدخبر: 745323 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟