فیلم قیام پنجم آذر مردم گرگان با حمایت شهرداری گرگان ساخته می شود

به گزارش رکنا گرگان،  محمدرضا سبطی در یادمان پنج آذر گرگان (روز حماسه و ایثار مردم گرگان) که با حضور دکتر سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی (فرزند گرگان)، استاندار گلستان و سایر مقامات استانی و شهرستانی در حسینیه عاشقان ثارالله سپاه برگزار شد، اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی با گذشت 43 سال، ایستادگی و مقاومت خود را مدیون رشادت های شهیدان گرانقدر است.

سبطی افزود: قیام پنج آذر مردم گرگان پس از واقعه هفده شهریور، خونین بارترین جنایت رژیم ستمشاهی بوده که در یاد فرزندان این سرزمین تا ابد ثبت شده است.

وی تصریح کرد: با هدف به تصویر کشیدن واقعیت های این رویداد مهم تاریخی، فیلم سینمایی واقعه پنج آذر گرگان با محوریت پیروزی انقلاب و همکاری موسسه سینمایی اوج ساخته می شود.

شهردار گرگان خاطرنشان کرد: پس از مشورت با صاحب نظران حوزه تولید آثار سینمایی این تصمیم گرفته شده و امیدواریم این اثر با کیفیت فنی بالا در زمانی کوتاه ساخته و آماده نمایش شود.

سبطی گفت: کتاب یکشنبه خونین با نگارش غلامرضا خارکوهی و فیلم مستند ۴۰ دقیقه ای تنها آثار شاخص برای واقعه پنج آذر گرگان است که امیدواریم در آینده شاهد تولید آثار فاخرتر در این موضوع باشیم.

در پایان این مراسم که «سیدجواد هاشمی» هنرمند مطرح کشور اجرای آن را برعهده داشت، از خانواده 14 شهید و شهیده گرانقدر این روز با اهدای هدایایی تقدیر شد.

لازم به ذکر است، سید احسان خاندوزی امروز به منظور بازدید از گمرک مرزی اینچه برون، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، دیدار با علمای اهل سنت، شرکت در جلسه شورای اداری و شورای گفتگو و بخش خصوصی به گرگان شهر زادگاه خود سفر کرده است.

 

کدخبر: 744812 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟