گسترش عدالت ارتباطی حمایت حاکمیت را می طلبد

به گزارش رکنا از اصفهان، اسماعیل قربانی در دیدار با حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی توسعه زیرساختهای مخابراتی در شهرستان ها و مناطق روستایی را از جلوه های عدالت ارتباطی دانست و اظهار کرد: شاید این تصور وجود داشته باشد که ICT برای روستاهای ایران زود است و باید توسعه تلفن و بالا بردن کیفیت دسترسی آنرا در اولویت قرار داد اما واقعیت آن است که برای بهبود وضع روستاهای ایران با توجه به پراکندگی جغرافیایی و دوری بعضی از روستاها از شهرها و محرومیتهای مختلفی که در آنها وجود دارد توسعه ICT در اولویت می‌باشد.

 

وی افزود: شرکت مخابرات به عنوان پیشران عرصه ارتباطات کشور تا به حال از هیچ اقدامی در این زمینه فروگذار نکرده ولی لازمه تسریع و توسیع این روند تامین منابع مالی لازم است.

 

قربانی عنوان کرد: حمایت نهادهای حاکمیتی در موضوع بازنگری در تعرفه تلفن ثابت میتواند تا حد زیادی به تامین منابع لازم برای توسعه زیرساخت های مخابراتی در مناطق روستایی را فراهم آورد.

 

گفتنی است در این جلسه که مدیر مخابرات خمینی شهر و معاونین شبکه و ارتباطات سیار مخابرات منطقه اصفهان نیز حضور داشتند؛ گزارشی از آخرین وضعیت مخابراتی شهرستان خمینی شهر ارائه و مشکلات و دغدغه های این شهرستان در عرصه ارتباطات بررسی و پیگیری شد.

 

شهر خمینی شهر با مساحت برابر ۱۷۵ کیلومتر مربع، در منطقه بلوک ماربین و در ۱۲ کیلومتری شمال غربی اصفهان واقع شده و از شمال به شهرستان شاهین شهر و میمه، از شرق و شمال شرقی به شهرستان اصفهان، شمال غربی و غرب به شهرستان نجف آباد، و از جنوب به مرزهای قانونی شهر اصفهان و فلاورجان محدود می‌شود.

 

 از صنایع این شهر می‌توان سنگ بری، موزائیک سازی، خاتم کاری، قلمزنی، مسگری، تولیدی ظروف ملامین، نساجی، دباغی، حوله بافی و قالی بافی را نام برد که بیشتر کارخانه‌های سنگبری در شهرک صنعتی محمودآباد و شهرک صنعتی دوشاخ قرار دارند و از شهرتی جهانی برخوردار می‌باشد.

اصفهان_بهمن راعی

 

کدخبر: 744257 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟