مهم‌ترین شاخصه تفکر و فرهنگ بسیجی «ولایت باوری و ولایت محوری» است

به گزارش رکنا از لرستان، سردار مرتضی کشکولی صبح امروز در رزمایش اقتدار بسیجیان ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهارداشت:  بسیجیانی که امروز در این مکان حضور دارند، بخشی از گردان‌های رزمی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) هستند.

وی با بیان اینکه امروز در سراسر استان لرستان 13 هزار بسیجی در قالب سازمان‌های  فرهنگی، امنیتی، دفاعی  و اقشار رزمایش اقتدار بسیجیان را با شکوه در سراسر  استان برگزار می‌کنند افزود: امروز در خرم‌آباد در محل مصلی الغدیر19 گردان که از این تعداد 4 گردان امنیتی امام علی (ع) از جمع 19 گردان استان، 3 گردان دفاعی امام حسین (ع) از جمع 10 گردان استان، 5گردان بیت المقدس از جمع 54 گردان، یک گردان فاتحین حرم، یک گردان عشایری و 5 گردان خواهران کوثر در این رزمایش حضور دارند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان عنوان کرد: بخشی از بسیجی که در 23 قشرمختلف در استان مشغول خدمت هستند، وظیفه پیش روندگی و پیش برندگی کا را به عهده دارند.

 

وی با بیان اینکه بسیجی یک تفکر و فرهنگ است و فیزیک نیست  بیان کرد: تفکرو فرهنگ بسیجی به مثابه یکی از ظرفیت‌های درون زا کشور است که در برابر تهاجم ترکیبی دشمن موازنه ساز است،  دشمن در هر عرصه‌ای که تهاجم کند این بسیجی به تناسب و اقتضا همان تهاجم با حضورش  موازنه قوا را شکل می‌دهد.

سردار کشکولی با اشاره به مشخصه‌های فرهنگ و تفکر بسیجی  گفت:  فرهنگ و تفکر بسیجی امروز تکیه مطمئنی برای جنگ با تحریم و تحریف است چرا که جنگ امروز ما جنگ تحریم و تحریف است و از  جنگ سخت و سیاسی عبور کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه مهمترین شاخصه تفکر و فرهنگ بسیجی  ولایت باوری و ولایت محوری است تصریح کرد:  عمل صالح و پرهیزگاری، ایثار و مقاومت، آگاه، بصیر، زمان شناس و موقعیت شناسی، پیش رونده و پیش برندگی، مردمی بودن، دارای سعه صدر و انتقادپذیر بودن، پاسدار هویت اسلامی و ایرانی در همه شئونات شخصی، سازمانی و اجتماعی از جمله مهمترین شاخصه های تفکر و فرهنگ بسیجی است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان خاطرنشان کرد: امیدواری و امیدآفرینی از دیگر شاخصه های مهم  تفکر و فرهنگ بسیجی است چرا که تمام تلاش دشمن این است مردم را مایوس کند و چنانچه مردم مایوس شوند به دنبال تغییر نظام می‌روند در همین راستا  بسیج باید امیدوار باشد و در میان مردم امیدآفرینی کند.

وی اظهارداشت: تکلیف گرایی و نتیجه محوری نیز از مهمترین شاخصه‌های تفکر و فرهنگ بسیجی است  به این  معنا که بسیجی فقط با خدا معامله می‌کند و برای خدا قدم برمی دارد البته به دنبال اثر بخشی نیز هستند.

گلاره پروازی/لرستان

کدخبر: 743795 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟