تراژدی  نگران کننده وضعیت آب آشامیدنی  شهرستان های کردستان

به گزارش رکنا از کردستان؛ محسن فتحی گفت: اخیرا جلسه ای با معاونین وزارت نیرو برگزار و مباحث مربوط به وضعیت آب شرب شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران را مطرح شد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر پیگیر رفع این مشکل هستم چرا که وضعیت فعلی آب شرب سنندج دیگر نه قابل مماشات است و نه قابل قبول و هر مسئولی در هر جایگاهی باید نسبت به وضعیت نامطلوب آن پاسخگو باشد.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی افزود: وضعیت آب آشامیدنی در شهرستان های حوزه انتخابیه ام نگران کننده است و در همین راستا نسبت به تسریع فوری در روند پروژه‌های انتقال آب شرب از سد آزاد به تصفیه خانه شهر سنندج تاکید شده است.

فتحی ادامه داد: وضعیت پروژه های تصفیه خانه های آب شرب و فاضلاب شهر دیواندره، تصفیه‌خانه‌های آب شرب و فاضلاب شهر کامیاران، مجتمع آبرسانی اوباتو، مجتمع آبرسانی هه‌لتوشان و مجتمع آبرسانی خامسان دچار مشکلاتی هستند که در تلاش هستیم وزارت نیرو با جدیت برای به اتمام رساندن این پروژه ها اقدام کند.

وی یادآور شد: مشکل آب شرب شهر سنندج چندین سال است دغدغه مردم و فعالان مدنی بوده و مشکل امروز نبوده است که این موضوع هم مربوط به بی کفایتی برخی مدیران می شود اما با تمام سومدیریت های پیش آمده تمام توان خود را برای حل مشکل آب بکار می گیرم.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سهم اعتبارات بخش کشاورزی استان بسیار ناچیز بوده و با توجه به اینکه چنین موضوعی در پیش برد اهداف اقتصادی استانمان تاثیر گذار است باید توجه ویژه ای شود ضمن اینکه پیگیری هستم تا اعتبارات در این حوزه افزایش یابد.

فتحی گفت: از برخی روستاهای حوزه انتخابیه ام بازدید به عمل آوردم و از نزدیک در جریان روند پروژه ها و همچنین مشکلات این مناطق قرار گرفتم که مقرر شد از طریق وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی مختلف پیگیر حل آنها باشم.

وی اظهار کرد: با پیگیری های صورت گرفته بزرگترین کتابخانه استان کردستان در سنندج افتتاح شد و همچنین به دنبال تامین اعتبار برای تکمیل پرژه فرهنگی تالار فرهنگ سنندج و همچنین اعطای تسهیلات به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه هستم.

 

عبدالحکیمی/ کردستان

 

کدخبر: 743535 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟