استقلال در پروژه های عمرانی مناطق مورد تاکید است

به گزارش خبرنگار رکنا درارومیه، نقی کریمی در جلسه هفتگی کمیسیون عمران ، برنامه ریزی شهری و حمل نقل اظهار کرد: استقلال در پروژه های عمرانی و تفویض اختیارات بیشتر برای اجرا فعالیت های عمرانی به مناطق شهرداری داده شود.

وی با تأکید بر اهمیت اجرای پروژه های عمرانی در مناطق شهرداری و وجود تراکم کاری در معاونت امور زیر بنایی برای پروژه های بزرگ افزود: این کار باعث غفلت از پروژه های عمرانی در مناطق می شود و باید اجرای عملیات عمرانی مناطق را برای اجرای به موقع و سریع به مناطق تفویض اختیار شود. .

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: معاونت برنامه ریزی آموزش های لازم را به کارشناسان مناطق و سازمان ها جهت آشنایی با شاخص های ارزیابی عملکرد را ارائه دهد .

کریمی ادامه داد:یکی از دلایل تعطیلی پروژه های عمرانی در شهر، بدهی ها و فاصله بودجه های اسمی با بودجه های تحقق یافته است که باید بودجه بندی با انجام مطالعات و بررسی های دقیق تر و واقعی تر برنامه ریزی شود که متاسفانه در تخصیص بودجه های جاری و عملیاتی مبلغ ناچیزی به بخش عمران تخصیص می یابد.

وی با اشاره به بدهی های شهرداری در پروژه های عمرانی خواستار تسویه بدهی ها در کنار اجرای پروژه ها شد. و خواستار تعیین شاخص های بودجه های عملیاتی، ارزش ریالی، تورم و تعدیل ها و بدهی های پروژه های نیمه تمام شد. 

 کریمی تصریح کرد: نوسانات ارزی در بخش عمرانی تاثیری منفی دارد و سرانه های عمرانی را سالانه تحت تاثیر قرار می دهد. 

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه تاکید کرد : شاخص ارزیابی عملکرد و پیشرفت پروژه های عمرانی برای شورای شهر گزارش داده شود.

 

آذربایجان‌غربی/کریم معجنی 

کدخبر: 743271 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟