پرچم و فرهنگ ادبیات پایداری به نسل‌های آینده منتقل شود

به گزارش رکنا از کردستان؛ عبید رستمی ظهر امروز در آئین رونمایی از 5 کتاب شهدا و تجلیل ازمادران شهدای کردستان که همزمان بامراسم رونمایی از انتشار تقریظ حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای  «تنهاگریه کن» درسالن جلسات تبلیغات اسلامی کردستان برگزارشد، اظهار داشت: امروزه برای قدردانی از رشاداتهای بزرگمردان و بزرگ زنانی گرد هم آمده که در طول تاریخ نقش به‌سزایی در امنیت وآسایش جامعه داشته‌اند.

وی با بیان اینکه شهدا کسانی هستند که از جان و مال خود گذشتند تا مال و جان ما ایمن بماند، گفت:در طول تاریخ نگاه به ادبیات پایداری با انسان همراه بوده و حتی پیش از اسلام و حتی در اسطوره‌های ما ایرانیان نگاه به ادبیات پایداری و قهرمانانی که میهن را نجات دادند در اشعار و ادبیات کهن ایران که بارزترین آن شاهنامه فردوسی است، وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با ذکر اینکه ادبیات پایداری مدیون قلم به دستانی است تا بزرگمردی آنها را ثبت کند، خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب و حتی پیش از اسلام نیز نگاه به ادبیات پایداری در اشعار و ادبیات‌های ما و اشعار فردوسی وجود داشته اما سؤال اینجاست چه چیزی ادبیات پایداری امروزه ما را به ادبیات دنیا تبدیل کرد.

وی بیان کرد:شروع ادبیات پایداریبه سال 1909 فلسطین بر می‌گردد، گرچه محکم، منسجم و دوام یافته نبود اما آغازی برای مقابله با تمام ظلمی که به مردم فلسطین می‌شد، بود.

رستمی با بیان اینکه برای ثبت واقعیت‌های تاریخ چیزی بهتر از زبان هنر نیست، تصریح کرد:در ایران پیش از انقلاب، ادبیات پایداری در اشعار و نویسندگان وجود داشته که بعد از انقلاب و جنگ تحمیلی این ادبیات توسعه و تثبیت پیدا کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه ادبیات پایداری، داستان، تئاتر، سینما، فیلم و کتاب اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است، اظهار کرد: در هنر انقلاب و هنر ادبیات پایداری ایران نگاه حقیقی و واقعی به اتفاقات ماندگار ماند و به دنبال اسطوره‌سازی نبودند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از نویسندگان، هنرمندان،شاعران و فیلمسازانی که در حوزه ادبیات پایداری مشارکت داشتند و آثار مؤثری در این حوزه خلق کردند تقدیر کرد و یادآور شد: انتقال این تجربیات به نسل‌های بعدی امری مهم بوده که آثار تولید شده در حوزه ادبیات پایداری در راستای این مهم بسیار ارزشمند است.

حجت‌الاسلام سید محمد سادات، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان نیز در این مراسم با بیان اینکه خداوند در قرآن پیامبر اسلام را به مقاومت و پایداری امر می‌کند، اظهار داشت:اساسا هدف انبیا نقش استقامت بوده و این مسیر در طول تاریخ میانائمه اطهار و بزرگان دین تاکنون استمرار پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه حضرت امام(ره) بنیانگذار ادبیات پایداری بودند، عنوان کرد: بعد از انقلاب در عصری که دو گفتمان قادر غرب لیبرالیسم وسکولاریسم در عرصه‌های مختلف وجود داشت، گفتمان جدید پایداری در عرصه سیاست با آموزه‌هایی همچون عشق به وطن، روح ایمان، استقامت در برابر کفار و ظالمان جهان به ارمغان آوردند.

وی با بیان اینکه آموزه‌های اخلاقی در روزگار ما محسوس است، گفت:با گفتمان حضرت امام(ره)و گفتمان مقام معظم رهبری این ادبیات روز به روز پویاتر می‌شود، مقام معظم رهبری علی رغم همه مشغله‌ها اهتمام ویژه‌ای به تقریض بر کتاب‌های پایداری و استقامت دارند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان تصریح کرد: امیدواریمهنرمندان، شاعران، نویسندگان ومولفان در این زمینه ها اقدامات ویژه و فرهنگ‌سازی در میان جوانان ایجاد کنند این فداکاری به راحتی به دست نیامده، این خون های پاک برای صیانت از دین و ارزش‌هاست. 

عبدالحکیمی/ کردستان

 

کدخبر: 742839 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟