عامل ۷۰ درصد از تصادفات تخلفات انسانی است

به گزارش رکنا از اصفهان،محمد علی صلواتی در نشست هم اندیش که با اصحاب رسانه به مناسبت ۲۱نوامبرروز جهانی یادمان قربانیان حوادث ترافیکی  برگزار شد گفت:اینکه بیش از۷۰ درصد از عامل تصادفات در جاده‌های استان اصفهان بر اساس پژوهش صورت گرفته عامل انسانی و ۳۰ درصد جاده و وسایل حمل و نقل(خودرو) بوده است، ابراز داشت: همچنین باید توجه داشت که حدود ۲۵ درصد از سرنشینان جلو و رانندگان از کمربند ایمنی استفاده نمی‌کنند.

استان اصفهان از لحاظ میزان کالای حمل شده به میزان ۵۴ هزار تن در جایگاه اول کشور و از لحاظ تعداد مسافر جابجا شده به میزان نزدیک به ۱۲ هزار نفر در رتبه سوم کشور قرار دارد که موجب تردد یک میلیون و ۲۰۰ هزار وسیله نقلیه در روز می‌شود.

وی در خصوص رانندگان ناوگان مسافربری اصفهان افزود: در این استان چهار هزار و ۹۶۶ راننده ناوگان مسافربری فعالیت می‌کنند که سلامت آنها طی انجام چندین فرایند مورد آزمایش قرار می‌گیرد و این افراد از لحاظ بدنی و گواهینامه مشکلی ندارند.

صلواتی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان ادامه داد: در اصفهان ۷ پایانه بار، ۳۲ پایانه مسافربری، ۴۹۰ شرکت باربری، ۱۰ مرکز معاینه فنی، ۳۵ هزار و ۷۸۶ ناوگان باری، ۴۵ هزار و ۵۲۷ راننده بار و ۹ هزار و ۱۶۸ راننده مسافر,تردد دارند.

تعداد متوفی اصفهان کمتر از میانگین کشوری است

وی ادامه داد: جایگاه اصفهان به لحاظ تعداد متوفی در شش ماه نخست سال جاری با ۳۳۶ متوفی در جایگاه ششم کشور بعد از استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی قرار دارد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو پله بهبود داشته است.

صلواتی اضافه کرد: اصفهان از نظر شاخص تعداد متوفیان به هر ۱۰۰ کیلومتر راه به غیر راه‌های روستایی با ۶ متوفی در رده بیستم کشور قرار دارد، این در حالی است که میانگین این شاخص در کشور ۸.۵ نفر است که وضعیت خوب استان اصفهان را نشان می‌دهد، همچنین از لحاظ درصد تغییر متوفیان اصفهان با رشد نه چندان زیاد رتبه هفتم کشور را در اختیار دارد.

وی در خصوص وضعیت تعداد مصدومان تصادف گفت: استان اصفهان با ۱۲ هزار و ۲۵۳ مصدوم در شش ماهه نخست سال جاری بعد از تهران و خراسان رضوی سومین استان با بیشترین تعداد مصدوم است، همچنین با ۹ درصد افزایش مصدومان استان اصفهان رتبه ۱۷ کشور در افزایش تعداد مجروحین را در اختیار دارد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به شناسایی نقاط پر تصادف ابراز داشت: ۵۱ نقطه دارای تصادف مصوب در استان اصفهان شناسایی شده است، همچنین بر اساس معیار کشوری ۶۷ نقطه پر تصادف دیگر نیز شناخته شده که در کل شامل ۱۱۸ نقطه پر تصادف و دارای تصادف می‌شود.

 وی ادامه داد: ۱۱.۳ درصد خرابی راه‌های کشور در اصفهان است که این اصلاً خوب نیست و و در این راستا ۳۱۳ پروژه با پیشرفت فیزیکی میانگین ۶۵ درصد در حال انجام است که ۱۱۰ مورد از آنها پروژه روکش آسفالت است.

وی اضافه کرد: در این راستا بر اساس امکانات موجود رفع حادثه خیز آغاز گردیده است، که بیش از ۹۰ درصد این نقاط آشکارسازی شده و خطر ۵۰ درصد آنها نیز رفع شده و ۲۹ نقطه نیز با پلیس راه صورت جلسه شده است.

۳۰ درصد رانندگان توجه به جلو ندارند

وی با بیان اینکه طبق آمار پزشکی قانون ۳۰ درصد از فوتی‌ها ناشی از شکستگی‌های متعدد است، گفت: ۴۰ درصد تلفات استان اصفهان به دلیل واژگون شدن خودرو است و علت تامه تصادفات در ۳۰ درصد عدم توجه به جلو است،

۸۰ درصد رانندگان پاسخ تلفن می‌دهند و ۳۵ درصد پیامک نیز ارسال می‌کنند و از سوی دیگر نیز ۱۷ درصد رانندگان سرعت مجاز را رعایت نمی‌کنند

 

اصفهان-بهمن راعی

 

کدخبر: 742750 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟