فرمانده سپاه کردستان: دانش‌آموزان ساختار اعتقادی و فرهنگی خود را تقویت کنند

به گزارش رکنا از کردستان؛ همزمان با نخستین روز از هفته بزرگداشت بسیج مستضعفین، مراسم گرامیداشت هفته بسیج ونواختن «زنگ بسیج» در مدارس به صورت نمادین در دبستان دکتر فانی در سنندج برگزار شد.

سردار سیدصادق حسینی، فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و تبریک هفته بسیج، از بسیج به عنوان یک تفکر و مکتب نام برد که از اندیشته والای امام راحل(ره) برگرفته شده است.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی بسیج در عرصه‌های مختلف از جمله دفاع مقدس گفت: دانش‌آموزان بسیجی در دوران دفاع مقدس همزمان در دو جبهه دفاع از کیان نظام اسلامی و جنگ با دشمن در کلاس درس حضور مؤثر داشتند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان جهاد علمی و تبیین را دو وظیفه دانش‌آموزان در شرایط کنونی عنوان کرد و افزود:راه پیشرفت کشور، رسیدن به مدارج علمی است، چراکه اگر دانش‌آموزان از لحاظ علمی و معرفتی در درجه بالا قرار بگیرند، در همه امور پیشرفت خواهند کرد.

وی بسیج را یک حرکت فرهنگی و کارکرد آن را فرهنگی دانست و با اشاره به تلاش دشمنان برای دور کردن نسل جوان از فرهنگ غنی اسلام تصریح کرد: دانش‌آموزان باید خود را در مقابل آسیب‌های اجتماعی تقویت کرده و واکسینه شوند.

سردار حسینی جنگ امروز را جنگ عقیدتی عنوان کرد و بیان داشت: در گذشته دشمن از طریق حمله نظامی در صدد وارد کردن ضربه بود اما امروزه مسائل عقیدتی را هدف قرار داده است، بنابراین باید ساختار اعتقادی و فرهنگی خود را قوی کرده تا در مقابل دشمن پیروز شویم.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستانبا اشاره به شهادت شهیده فاطمه اسدی به دست مزدوران و دشمنان نظام و تفحص و تشییع این شهیده والامقام یادآور شد: شهادت و تکریم این شهیده، یک جریان فرهنگی در جامعه راه انداخت که موجب عزت شد.

رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان نیز در این مراسم با تبریک هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر به ویژه شهدای دانش آموز و فرهنگی، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری امام راحل(ره) و مشارکت آحاد مردم، بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای حفظ دستاوردهای انقلاب، بسیج مستضعفین را پایه‌گذاری کرد و در طول چهار دهه گذشته بسیج در عرصه‌های مختلف، خدمات مختلفی را به مردم ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه بسیج یک تفکر است و همه به ویژه دانش‌آموزان می‌توانند با عضویت در این تشکل، فعالیت داشته باشند، افزود: بسیج به هیچ گروه و قشر خاصی وابستگی نداشته و حفظ کلیت و دستاوردهای نظام اسلامی از اهداف بسیج است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با ذکر اینکه بسیج به عنوان نیروی کارآمد در همه میدان‌ها حضور دارد، گفت: بسیج یک روز در عرصه دفاع مقدس،عرصه سازندگی، صنعت دفاعی، انرژی هسته‌ای، کمک به مردم در زمان زلزله نقش‌آفرینی کرده و اخیرا هم کمک به سلامت مردم در زمان کرونا، از دیگر خدمات این مجموعه مردمی است.

وی خطاب به دانش‌آموزان تصریح کرد: باید در شرایط فعلی با درک شرایط کنونی، در عرصه‌های علمی، معنوی، اخلاقی و دینی حضور مؤثر داشته باشید.

قربانی از کسب رتبه اول کشوری کردستان و درخشش دانش‌آموزان استان در دوازدهمین دوره المپیاد نانو خبر داد و تأکید کرد: دانش آموزان باید متناسب با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، درراستای توانمندی، مهارت‌آموزی و تقویت بصیرت تلاش کرده و از دستاوردهای انقلاب اسلامی صیانت کنند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از فرماندهان برتر واحد بسیج آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج با اهدای لوح سپاس تقدیر و در پایان زنگ بسیج نواخته شد.

عبدالحکیمی/ کردستان

 

کدخبر: 742276 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟