کشت تلفیقی موسیر در زیر اشکوب درختان بادام در شهرستان سامان

به گزارش رکنا از شهرکرد، یزدان احمدزاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان گفت: در هفته جاری کشت تلفیقی موسیر در سطح ۴ هکتار از باغات شهرستان سامان با همکاری دکتر شیرمردی از مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان انجام گرفت .

احمدزاده افزود: افزایش اشتغالزایی و افزایش درآمد اقتصادی بهره بردان در شهرستان سامان را از اهداف اجرای کشت تلفیقی دانست و گفت می توان از ظرفیت بالای کشت گیاهان دارویی برای حفظ این منابع و افزایش رونق اقتصادی استفاده کرد.

وی افزود: با توجه به کمبود منابع آبی، تغییر الگوی کشت یکی از اهداف مهم وزارت جهاد کشاورزی و متخصصان بخش کشاورزی است و در این راستا محصولاتی دارای اولویت است که نیاز آبی کمتری نسبت به کشت‌های دیگر داشته باشند.

سمیرا بهامیر کارشناس باغبانی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان سامان افزود:  زمان کاشت موسیر در فصل پاییز (پایان مهر ماه تا اواخر آبان ماه)، شروع رشد آن از اسفند ماه تا فروردین ماه، زمان گلدهی اردیبهشت ماه و زمان مناسب بهره برداری موسیر اواخر تیرماه است. وی همچنین گفت: کشت تلفیقی اگر مورد توجه کشاورزان و باغداران قرار گیرد میتوانند تا زمان به سوددهی رسیدن باغ از درآمدزایی گیاهان دارویی همچون موسیر یا نظایر آن بهره ببرند.

مصیبی دهکردی - شهرکرد

کدخبر: 742218 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟