۲۴ کرمانشاهی در حوادث مربوط به کار فوت شده اند/ تصادفات منجر به فوت افزایش داشته است

سلیم خانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار رکنا در کرمانشاه، با اشاره به افزایش مرگ و میر ناشی از حوادث کار در استان، اظهار داشت: ۲۴ نفر (یک‌زن و ۲۳ مرد) طی هفت ماهه امسال به دلیل حواث کاری جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: براساس آمارهای موجود سقوط از بلندی با ۱۵ مورد از این تعداد، رتبه نخست مرگ‌های ناشی از حوادث کار را به خود اختصاص می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان است، تصریح کرد: رعایت استانداردها، داشتن برنامه ایمنی در کار، آموزش و ایجاد نظام اطلاع‌رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده از مهم‌ترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار است.

سلیم خانی در ادامه تعداد فوتی تصادفاتی را طی هفت ماهه امسال ۳۰۳ مورد اعلام کرد و گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۲۷۷ فوتی، ۲۶ نفر افزایش داشته است.

وی تعداد مجروحین تصادفات امسال استان را هم ۵ هزار و ۶۸۱ نفر اعلام و اضافه کرد: مصدومان استان نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش بیش از ۵۰۰ نفری داشته است.

این مسئول اشاره‌ای هم به آمار مرگ و میر مسمومیت با گاز مونواکسید کربن طی مدت مذکور داشت و افزود: در هفت ماهه امسال ۱۰ مرگ (۶ زن و چهار مرد) داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل که تعدا متوفیان ۱۳ نفر (دو زن و ۱۱ مرد) بوده است، کاهش داشته است.

سلیم خانی در پایان از فوت ۱۶ نفر بر اثر غرق شدن در آب‌های کرمانشاه طی هفت ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: آمار جان باختگان بر اثر خفگی در آب که نسبت به سال گذشته ۳۱ مورد بوده، سیر کاهشی داشته است.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

 

کدخبر: 742152 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟