واکسیناسیونِ ۵۷ درصدی دانش‌آموزان اردبیلی

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردبیل گفت: از ۵۶ هزار و ۲۱۷ دانش‌آموزِ مشمول تزریق واکسن در شهرستان اردبیل، ۸۸ درصد دوز اول و ۵۷ درصد دوز دوم واکسنِ کرونا را دریافت کرده‌اند.

محمدرضا خلفی‌زاده به بازگشایی مدارس در دوره دوم متوسطه اشاره کرد و افزود: ۳۵ بازرس بهداشتی در کنار کارشناسان بهداشت مدارس، بر روند حضور ۵۰ درصدی دانش‌آموزان در کلاس‌های درس، استفاده از ماسک، مواد بهداشتی و ضدعفونی‌کننده و وجودِ تهویه مناسب در کلاس‌ها نظارت می‌کنند و از حضورِ دانش‌آموزان و معلمان علامت‌دارِ کرونا در مدارس جلوگیری می‌شود.

وی گفت: هیچ مشکلی در تأمین و تزریق واکسن نداریم به طوری که از ۹۱۷ هزار دوز واکسن تأمین شده در شهرستان اردبیل، ۷۸۴ هزار دوز تاکنون برای گروه‌های سنی بالای ۱۲ سال تزریق شده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردبیل خاطر نشان کرد: ۸۸ درصد جمعیت شهرستان اردبیل دوز اول و ۷۰ درصد دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند که از لحاظ درجه‌بندی و رتبه‌گذاری در کشور جایگاه سوم را به دست آورده ایم.

خلفی‌زاده در مورد تزریق دز سوم و یادآور هم گفت: در حال حاضر تزریق دوز سوم برای گروه‌های سنی بالای ۶۰ سال آغاز شده و افرادی که ۶ ماه از تزریق دوز دوم واکسن آسترازنکای آن‌ها گذشته و ۴ ماه از تزریق دوز دوم سینوفارم سپری شده باشد، باید برای تزریق دوز سوم به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

 

کدخبر: 742015 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟