لزوم پیگیری سهم لرستان از طرح نهضت ملی مسکن/ لرستان از برنامه‌های دولت عقب مانده است

به گزارش رکنا از لرستان، حجت الاسلام سید احمد رضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه آینده برای کشور و استان ما روشن و امید بخش است و این شرط دارد گفت: شرط این امر انسجام دستگاه‌های اجرایی، قضائیه، مقننه و مجریه و همراهی مردم است.

وی با تاکید بر اینکه همه با کار شبانه روزی در راستای تحول همراه با جهش تلاش کنند افزود: دولت با کمک ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعفان برنامه‌های خوبی را اعلام کرده‌اند و اقدامات خوبی را آغاز کرده‌اند، باید ما هم در استان با تلاش و همراه با دولت حرکت کنیم، تجربه سه دهه گذشته به ما می‌گوید که استان در برنامه‌ها و اقدامات خوبی که نظام و دولت‌ها داشته‌اند به هر علتی عقب می‌ماند و ما شاهد چنین وضعی هستیم.

حجت الاسلام شاهرخی بیان داشت: استان لرستان باید هماهنگ با برنامه‌های کلان دولت و اقدامات دولت حرکت کند تا عقب نماند.

وی در ادامه با اشاره به موضوع انعقاد سه تفاهم نامه طرح «نهضت ملی مسکن» و ساخت مسکن از سوی رئیس بنیاد مستضعفان با وزیر راه و شهرسازی گفت: باید به سرعت مدیران دستگاه‌های مربوطه ما در لرستان، سهم استان را از این سه توافق نامه مطالبه کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه در توافق نامه اول اعلام شده که ۵۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح «نهضت ملی مسکن» در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر برای افراد و خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که دو معلول و بیشتر دارند، ساخته شود عنوان کرد: بنیاد مستضعفان ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به این خانواده‌ها پرداخت می‌کند، علاوه بر این در تأمین سیمان و سایر مصالح نیز کمک خواهد کرد.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه در این راستا بنیاد مستضعفان دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه خواهد کرد افزود: بنا بر این دستگاه‌های مربوطه استان به سرعت باید این امر را پیگیری کنند، پیگیری این امر باید استمرار داشته باشد.

وی بیان داشت: در توافق نامه دوم نیز احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی از سوی شرکت‌های پیمانکار با بنیاد مستضعفان قرار داد منعقد شده است، احداث این واحدها نیز قرار است از هفته آینده شروع شود، در تفاهم نامه سوم نیز ۹۰۰ هکتار زمین در ۳۱ قطعه به طور رایگان در اختیار طرح «نهضت ملی مسکن» در نظر گرفته شده تا برای احداث مسکن محرومان در نظر گرفته شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تاکید کرد: نماز جمعه و صلاحی که به دست امام جمعه است برای امر به معروف و نهی از منکر است، برای شفاف سازی، پاسخگو کردن مسئولان، اقامه عدالت اجتماعی، رصد کردن ساده زیستی کسانی است که بیت المال را در اختیار دارند، فراخوان کردن مؤمنان و دعوت از آنها به ساده زیستی است، در این راستا من از همین جا از خبرگزاری‌ها، رسانه‌ها، صدا و سیما و همه کسانی که تحول همراه با جهش را برای استان دوست می‌دارند درخواست می‌کنم از سه تفاهم نامه یاد شده، سهم استان را از دستگاه‌ها مطالبه کنند.

حجت الاسلام شاهرخی افزود: از این قبیل رویدادهای امید بخش در آینده در پیش داریم، به یاری خدا از سوی دولت انقلابی اخبار امید بخش و اقدامات ارزشمند دیگری را خواهیم شنید و خواهیم دید، مهم حرکت هماهنگ همه دستگاه‌های استانی است تا مانند گذشته عقب نمانیم بلکه با سرعت به پیش برویم.

وی بیان داشت: همان طور که در استان ما اخبار امید بخش شروع به کار برخی از کارخانه‌ها و کارگاه‌ها را هم شنیدیم و هم دیدیم، این آغاز راهی برای رسیدن به قله‌های ارتقای فرهنگی و پیشرفت اقتصادی است.

گلاره پروازی/لرستان

کدخبر: 741997 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟