پایش زندانیان خراسان شمالی با پابند الکترونیکی

به گزارش رکنا خراسان شمالی؛ عبدالرحیم گرجی روز جمعه در گفت و گو با رسانه ها اظهار داشت: هم اینک قضات استان از اجرای طرح پابند استقبال می کنند که این مهم بسیار کمک کننده است تا سرپرست خانوار از همسر و فرزندان دور نباشد. 

وی گفت: اجرای طرح پابند الکترونیکی، صرفنظر از ایجاد تغییرات در سبک، نوع و کیفیت اجرای نظارت‌های لازم بر زندانیان، مزایای فراوانی برای فرد زندانی و خانواده وی دارد. 

گرجی افزود: استفاده از پابند الکترونیکی تنها با هدف کاهش جمعیت کیفری نیست بلکه در برخی جرائم سبک‌تر، جدا کردن فردی که به هر دلیل خطایی از او سرزده از خانواده، آسیب‌های مختلفی برای فرد، خانواده و جامعه دارد و اگر تحت کنترل سامانه‌های الکترونیکی قرار گیرد ضمن جلوگیری از خطای مجدد، می‌تواند به زندگی خود ادامه دهد که با اجرای این طرح زندانیان در خارج از زندان تحت نظارت سامانه‌ها قرار می گیرند. 

وی با بیان اینکه طرح مزبور برای محکومان مالی و زندانیان غیرخطرناک اجرا می شود، تصریح کرد: محدوده تردد مددجویان زیر پوشش این طرح توسط قاضی تعیین می شود و حتی این افراد در مقاطعی می توانند از مرخصی نیز برخوردار شده و محدودیت آنان برای حضور در محدوده خاص برداشته شود. 

وی ادامه داد: از طرفی اعمال مراقبت‌های الکترونیک این پابندها در فضای فیزیکی خارج از زندان، می‌تواند باعث کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها شده و فرصتی را برای اصلاح رفتار در اختیار این زندانیان قرار دهد.

کدخبر: 741973 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟