احداث ۴۱ پل ارتباطی بعد از سیل در پلدختر

به گزارش رکنا از لرستان، حسن رضائیان ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان که با موضوع هماهنگی برنامه‌های هفته بسیج در سالن جلسات شهدای فرمانداری برگزار شد با بیان اینکه برای بهتر برگزار شدن برنامه‌های هفته بسیج ادارات شهرستان کمک کار سپاه پلدختر باشند اظهار داشت: ادارات به صورت جدی ورود پیدا کرده تا برنامه‌های هفته بسیج بر  روی زمین نماند و شهرداری‌های پلدختر و معمولان در هفته بسیج همکارای لازم را داشته و شهرهای پلدختر و معمولان را مناسب این هفته آماده کنند. 

وی به خدمات ارائه شده توسط دولت در پساسیل پلدختر اشاره کرد و افزود: 41 دهنه پل که در سیلاب سال 98 تخریب شده بود بازسازی و تکمیل شده است و فقط پلهای برگلان سوخته، مونه بن لار، برآفتاب غزال و آمیران کوشکی باقی مانده است که مکاتبات لازم برای این پلها هم صورت گرفته و با پیگیری‌های انجام شده پل برآفتاب غزال هم طی ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار پلدختر به تاخیر زمانی در اجرای دایک حفاظتی معمولان اشاره و عنوان کرد: هر سازه‌ای را باید متناسب با بازه زمانی تعریف کنیم که در حال پیگیری برای این پروژه هستیم و به عنوان مطالبه مردم معمولان در سفر استاندار مطرح کرده و در سفر رئیس جمهور به استان لرستان هم پیگیری برای رفع دغدغه مردم را انجام می‌دهیم  وبه طور قطع و یقین مردم مطالبات مردم معمولان باید به سرانجام برسد.

وی بیان کرد: 15 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل دایک حفاظتی معمولان تخصیص پیدا کرده که امیدوارم آب منطقه‌ای هر چه سریعتر ادامه احداث دایک حفاظتی این شهر را در دستور کار قرار دهد.

 رضائیان با بیان اینکه برای دیواره ساحلی شهر پلدختر تاکنون 330 میلیارد تومان هزینه شده است و پیگیر امتداد این دیواره تا مصون ماندن شهر از خطر سیلاب هستیم گفت: نخاله‌های ساختمانی حاشیه رودخانه کشکان در شهر معمولان با همکاری راه و شهرسازی جمع‌آوری می‌شود.

وی تصریح کرد: معابر روستای سیل زده چم مهر نیاز به آسفالت دارد و این وضعیت در شان مردم این روستا نیست ولی اجرای آسفالت برای آن دارای تعارضاتی محلی است که شورای تامین و امام جمعه پلدختر در جریان آن هستند.

فرماندار پلدختر خاطر نشان کرد: استمهال وام سیل‌زدگان و تکمیل دیواره‌های ساحلی پلدختر، معمولان و دیواره گلزار شهدای معمولان، تکمیل منازل سیل زدگان معمولان به عنوان مطالبه مردم پلدختر و معمولان پیگیری می‌شود.

گلاره پروازی/لرستان

کدخبر: 741569 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟