۲۵۰میلیون تومان برای ساخت واحدهای مسکونی زلزله فین بندرعباس مصوب شد

شهریار نوری زاده چهارشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: بر اثر ۲زلزله شدید عصر یکشنبه ۲۳ آبان ماه، ۳هزارو۳۷۰ واحد مسکونی در هرمزگان خسارت دیدند که از این شمار ۲ هزار و ۱۵۰ واحد نیازمند نوسازی و احداث و مابقی نیاز به تعمیرات دارند.

وی ادامه داد: سقف تسهیلات برای واحدهای احداثی ۲۵۰ میلیون تومان مشخص شده که از این مبلغ ۷۰ میلیون تومان بلاعوض و مابقی تسهیلات بانکی و برای واحدهای تعمیری سقف ۵۰ میلیون تومان مصوب شده که ۲۰ میلیون تومان بلاعوض و مابقی تسهیلات بانکی است.

نوری زاده خاطرنشان کرد: برای ۲۰۰ واحد مسکونی که دام های آنها دچار آسیب شدند نیز از طریق مصوبه های دولت ، کمک های لازم را خواهیم داشت.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان ابراز داشت: هم اکنون ستاد بازسازی در شهر فین راه‌اندازی شده و نیروها در منطقه حضور دارند و آواربرداری از منطقه گیشان غربی شروع شده است.

وی تصریح کرد : با توجه به زمان بر بودن تصویب و تخصیص اعتبارات مصوب دولتی، با دستور رییس بنیاد مسکن کشور، تصمیم بر آن شده که از محل اعتبارات حساب ۱۰۰، آهن آلات، سیمان، اسکلت فلزی و دیگر اقلام ساختمانی برای احداث واحدها تهیه شود که هم اکنون این کارها انجام و بارگیری این کالاها جهت ارسال به هرمزگان انجام شده و در کوتاهترین زمان ممکن عملیات بازسازی شروع می شود.

به گزارش براساس اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زمین لرزه ای به بزرگی ۶.۴ در مقیاس امواج درونی زمین در ساعت ۱۵ و ۳۷ دقیقه و ۴ ثانیه و در عمق ۱۵ کیلومتری از زمین و زلزله دیگری با بزرگای ۶.۳ در ساعت ۱۵ و ۳۸ دقیقه و ۳۸ ثانیه، به فاصله یک دقیقه در عمق ۱۵ کیلومتری زمین روز یکشنبه ۲۳ آبان ماه استان هرمزگان را لرزاند.

همچنین پس از آن ۶۱ پس‌لرزه به بزرگی بین ۳ تا ۵ در مقیاس امواج درونی زمین در این منطقه از جنوب کشورمان رخ داد.

طبق آخرین اطلاعات مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، پس از این ۶۱ پس‌لرزه، ۹ پس‌لرزه با بزرگی بین ۴ تا ۵، ۳۰ پس‌لرزه با بزرگای بین ۳ تا ۴ و ۲۲ پس‌لرزه با بزرگی کمتر از ۳ در مقیاس امواج درونی زمین در استان هرمزگان رخ داده است.

بر اثر این زلزله دو نفر جان خود را از دست دادند و حدود ۱۰۰ نفر نیز مصدوم شدند.

انتهای پیام/ح

کدخبر: 741404 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟