تازه‌ترین خبرهای انتظامی استان یزد

به گزارش رکنا از یزد؛ سرهنگ "سعیدزینلی" گفت: در پی بروز چندین فقره مزاحمت در سطح شهرستان یزد پرونده ای در این رابطه تشکیل و رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ شهیدچمران یـــزد قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده متهم را در بلوار امام جعفر صادق (ع) شناسایی کردند.

سرهنگ زینلی ادامه داد:ماموران با هماهنگی قضایی و با زیر نظر قرار دادن نامحسوس متهم، او را در عملیاتی غافلگیرانه هنگامی که در حال مزاحمت برای یکی  از شهروندان بود دستگیر و به کلانتری  منتقل کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد:متهم در بازجویی های تخصصی پلیس جرم خود را قبول داشته و در ادامه به چند فقره مزاحمت تحت عنوان مامور اعتراف کرد.

سرهنگ زینلی در پایان با اشاره به اینکه متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد بیان داشت: شهروندان در صورت هرگونه موارد مشکوک سریعا موضوع را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف ۱۵ تن شکر احتکار شده در مهریز

فرمانده انتظامی استان یزد گفت: ماموران پلیس، ۱۵ تن و ۵۰۰ کیلوگرم شکر احتکار شده را از یک انبار در مهریز کشف کردند.  

سردار "عباسعلی بهدانی فرد" درباره این خبر اظهارداشت: در راستای مقابله با احتکار کالاهای اولیه و مورد نیاز شهروندان، ماموران پلیس اداره نظارت بر اماکن عمومی استان یزد با اقدامات اطلاعاتی از احتکار مقادیری مواد اصلی و مورد نیاز مردم در شهرستان "مهریز" مطلع شدند. 

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات نامحسوس و اشراف اطلاعاتی، مکان دقیق نگهداری این کالاها را شناسایی و پس از اخذ مجوزقضائی از محل، بازدید کردند. 

فرمانده انتظامی استان یزد گفت: ماموران در بازرسی انجام شده ۱۵ تن و ۵۰۰ کیلوگرم "شکر" احتکار شده را کشف و یک متهم را در این خصوص دستگیر و به مراجع قانونی معرفی کردند. 

وی یادآور شد: پلیس با افرادی که در این شرایط اقتصادی با احتکار کالاهای ضروری و اولیه مردم سعی در اخلال در بازار را دارند برخورد خواهد کرد.

۴۵ کیلوگرم موادمخدر در یزد کشف شد
فرمانده انتظامی استان یزد از کشف ۳۵کیلو حشیش و۱۰ کیلو تریاک از یک دستگاه کامیون در یزد خبر داد.

سردار "عباسعلی بهدانی فرد" درباره جزئیات این خبر گفت:ماموران ایستگاه بازرسی شهید مدنی یزد هنگام کنترل خودروهای عبوری، یک دستگاه کامیون  را که از شرق کشور عازم مازندران بود برای بازرسی به پارکینگ منتقل کردند.

وی افزود: با بررسی و تلاش ماموران در بازرسی ازاین کامیون ۳۵کیلو حشیش و ۱۰ کیلو تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی استان یزد با بیان اینکه در این رابطه یک متهم نیز دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد، تصریح کرد: مبارزه با قاچاقچیان موادمخدر و مخلان امنیت در اولویت ماموریت های پلیس قرار دارد.

انهدام باند اخاذی اینترنتی در یزد
رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری اعضای باند تهدید و اخاذی به بهانه انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی خبر داد .

سرهنگ مرتضی ابوطالبی در تشریح این خبر گفت: با مراجعه مردی میانسال با دردست داشتن مرجوعه قضائی به این پلیس مبنی بر اینکه توسط یک دختر جوان اغفال شده و مورد سوء استفاده قرار گرفته و آن دختر با چند نفر دیگرد قصد اخاذی از وی را دارند، موضوع در دستور کار کاراگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکی در ادامه اظهارات خود گفت در پیام‌رسان "واتساپ" پیامی از دختر جوانی دریافت کردم که با بیان مشکلاتش تقاضای کمک مالی داشت، که من به او کمک کردم و پس از گذشت مدت زمانی که آشنایی ما بیشتر شد مرا برای ملاقات با خانواده‌اش دعوت کرد و من به اصرار او پذیرفتم  ولی پس از رفتن به خانه‌شان که شهر دیگری بود دو مرد جوان، از من فیلم برداری کرده و گفتند اگر مبلغ۷۰۰  میلیون ریال به حسابشان واریز نکنم، فیلم را در فضای مجازی منتشر می کنند.

این مقام انتظامی افزود: کارشناسان پلیس فتا استان با بررسی‌های فنی و سایبری موفق شدند ردپای مجرمان در فضای مجازی را در یکی از استان‌های جنوبی کشور شناسایی و با همکاری پلیس فتا استان مربوطه دستگیر کنند.

سرهنگ ابوطالبی بیان داشت: در بررسی پرونده مشخص شد متهمان ابتدا طعمه‌هایشان را از میان افراد متمول شناسایی، سپس با همدستی یک خانم اعتماد قربانیان را جلب و با این ترفند از آنها اخاذی می‌کنند.

رییس پلیس فتا استان یزد ضمن تأکید بر لزوم حفظ اسرار و اطلاعات شخصی و خانوادگی در فضای مجازی گفت: کاربران به افراد غریبه به‌راحتی اعتماد نکنند و از ارسال موارد شخصی و خانوادگی به افراد ناشناس اجتناب کنند زیرا هویت کاربران در فضای مجازی نامشخص است و این فضا محل مناسبی برای آشنایی و رابطه دوستی نیست.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: افراد درصورتی‌که با مواردی مانند موضوع این پرونده مواجه شدند به‌هیچ‌وجه به درخواست‌ها و تهدیدات شخصی که اقدام به اخاذی می‌کنند، تن نداده زیرا موجب طمع بیشتر فرد مجرمین شده و مبالغ بیشتری درخواست خواهند کرد، در پایان سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند. همچنین در صورت نیاز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری با همکاران ما در میان بگذارند.

دستگیری ۲ قاچاقچی و کشف ۵۸ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک در بافق
مأموران پلیس مبارزه بامواد مخدر بافق طی عملیاتی ۵۸کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک کشف و ۲نفر را دستگیرکردند.

سرهنگ "شهرام طولابی نژاد" فرمانده انتظامی بافق گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان بافق با اطلاع از اینکه گروهی از قاچاقچیان قصد جابجایی مواد مخدر از استان های جنوبی به مرکز کشور را دارند با همکاری مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان یزد و هماهنگی قضائی، اقدام به کنترل محورهای مواصلاتی شهرستان کردند.

سرهنگ طولابی نژاد ادامه داد: مأموران پلیس حین کنترل خودروها به یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ مشکوک و متوجه شدند که اسکورت یکدستگاه خودروی دیگراست که پس از مدت کوتاهی یک دستگاه وانت نیز وارد ایست و بازرسی شد که هردو خودرو در یک فرصت مناسب متوقف شدند.

 کشف بیش از ۱۵ هزار کیلوگرم مرغ زنده قاچاق در ابرکوه
فرمانده انتظامی استان یزد ازکشف بیش از۱۵ تن مرغ زنده قاچاق از ۵ دستگاه کامیونت در شهرستان ابرکوه خبر داد.

سردار "عباسعلی بهدانی فرد" اظهار داشت: در راستای برخورد با مفسدان اقتصادی و طرح جلوگیری از قاچاق مرغ، ماموران ایستگاه بازرسی فراغه شهرستان ابرکوه در حین کنترل خودروهای عبوری، ۵ دستگاه کامیونت ایسوزو را جهت بررسی متوقف کردند.

وی افزود: ماموران ایستگاه در بازرسی از کامیونت ها تعداد ۵ هزارو ۴۰۰ قطعه مرغ زنده قاچاق به وزن بیش از ۱۵هزار کیلوگرم کشف کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه برابر دستور قضائی مرغ‌ های کشف شده برای سیر مراحل قانونی به اداره دامپزشکی ارجاع داده شدند اظهار داشت: کارشناسان اداره دامپزشکی ارزش تقریبی محموله طیور کشف شده را بیش از ۳ میلیارد ریال اعلام کردند.

فرمانده انتظامی استان یزد در پایان با بیان اینکه رانندگان کامیونت ها مرغ ها را از مرکز استان بارگیری و قصد انتقال آن را به استان های غربی داشتند گفت: برخورد قاطعانه با قاچاق فرآورده های دامی و طیور با جدیت تمام در دستور کار ماموران انتظامی استان قرار دارد و از شهروندان درخواست می شود هرگونه موارد مشکوک را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

یزد/سمیه گلابگیریان
کدخبر: 740930 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟