اما و اگرهای آموزش حضوری در یزد/آموزش حضوری در ۳ شهرستان لغو شد

به گزارش رکنا؛ گروه استان‌ها: پس از شیوع ویروس کرونا از اواخر سال ۹۸ در کشور، ستاد ملی مقابله با کرونا با یک تصمیم جمعی آموزش غیرحضوری را برای مقاطع مختلف تحصیلی اعلام کرد و از آن زمان بود که مدارس از حضور دانش آموزان خالی شد.

با شروع آموزش‌های غیرحضوری، چالش‌های زیادی مثل خرید تجهیزات برای بهره گیری از این آموزش‌ها به دغدغه‌ای برای قشر ضعیف جامعه تبدیل شد اما با همراهی خیرین استان، شاهد رفع این معضل در بسیاری از مناطق استان یزد بودیم.

خانواده‌ها با شروع آموزش‌های غیرحضوری به این می‌اندیشیدند که فرزند در کنارشان به یادگیری دروس خواهد پرداخت و دغدغه‌ای از بابت حضور دانش آموزان در مدارس نداشتند، این وضعیت یک ماه سپری شد و آن زمان بود که چالش‌های پدران و به ویژه مادران آغاز شد.

مادران در کنار انجام کارهای منزل می‌بایست در طول روز به آموزش فرزندشان نیز می‌پرداختند که همین مسائل باعث ایجاد مشکلات روحی و روانی نیز برای بسیاری از خانواده‌ها شده بود.

یک سال از ماجرای آموزش‌های غیرحضوری گذشت و پایان هر نوبت امتحانات، دغدغه خانواده‌ها و کادر آموزش بیشتر می‌شد چون دانش آموزان علاوه بر عدم یادگیری مطالب، در امتحانات هم از روش‌های مختلف برای تقلب استفاده می‌کردند تا نسبت به دیگر همکلاسی‌هایشان عقب نمانند.

معایب آموزش‌های غیرحضوری و اعتراض والدین نسبت به آن

نخستین سال تحصیلی غیرحضوری دانش آموزان به پایان رسید و کلیپ‌هایی که در فضای مجازی در مورد مطالب ارائه شده دانش آموزان به معلمان پخش می‌شد، نشان می‌داد که معایب این نوع آموزش به مراتب بیشتر از آموزش‌های حضوری است و تنها حُسن آن را می‌توان در امان بودن دانش آموزان از همه‌گیری کرونا در مدارس دانست.

یک سال گذشت و به‌نوعی طاقت والدین از آموزش‌های غیرحضوری به سرآمده بود و همین باعث شد تا اعتراض‌ها به این نوع آموزش‌ها بالا گیرد و آنها تقاضای آموزش‌های حضوری را از مدارس و کادر آموزشی داشته باشند.

واکسیناسیون، تنها راه برگزاری آموزش‌های حضوری در مدارس

وزارت آموزش و پرورش نیز یکی از راه‌های برگزاری آموزش‌های حضوری را واکسیناسیون اعلام کرد و از خانواده‌ها درخواست داشت تا آن را در اولویت اول خود قرار دهند و بتوان آموزش‌های حضوری در مدارس را از سر گرفت و افت تحصیلی ایجاد شده در یک سال گذشته را جبران کرد.

پوشش ۶۰ درصدی واکسیناسیون دانش آموزان در یزد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی در استان یزد ، با اشاره به اینکه از ابتدای شروع واکسیناسیون در استان یزد، ۶۰ درصد افراد ۱۲ تا ۱۸ سال نسبت به تزریق واکسن اقدام کرده‌اند، گفت: بدون شک انجام واکسیناسیون برای دانش آموزان سبب ایجاد ایمنی بیشتر در بین آنها خواهد شد.

ابراهیم سلمانی اظهار داشت: طبق برنامه ریزی و استقبالی که از سوی دانش آموزان در استان یزد صورت گرفته، احتمال پوشش ۷۰ درصدی واکسیناسیون دانش آموزان تا پایان آبان ماه می‌رود.

آمار واکسیناسیون دانش آموزان باید به بیش از ۹۰ درصد برسد

این آمار نشان از توجه خانواده‌ها به بحث واکسیناسیون و اهمیتی است که آنها نسبت به‌سلامت فرزندانشان قائل می‌شوند ولی برای برگزاری آموزش‌های حضوری این آمار باید بیش از ۹۰ درصد باشد.

یکی از شروط حضور دانش آموزان واکسن نزده در مدارس این است که اگر دانش‌آموزی واکسن کرونا را تزریق نکرد هر هفته تست پی سی آر انجام دهد و سپس جواب آن را به مدرسه ارائه کند که در این شرایط هم بهترین راه، تزریق دو دوز واکسن کرونا است.

آغاز آموزش‌های حضوری در برخی شهرستان‌های استان یزد

با توجه به تاکید والدین بر آموزش‌های حضوری، در برخی از مناطق استان یزد مثل شهرستان مروست و هرات و برخی دیگر از شهرستان‌ها، آموزش‌های حضوری آغاز شد.

 

پس از گذشت تقریباً یک ماه از آموزش‌های حضوری و برگزاری برخی از رویدادهای مدارس مثل مسابقات بین بخشی، شاهد انتقال ویروس در بین دانش آموزان بودیم.

لغو آموزش حضوری به علت ابتلاء دانش آموزان یک مدرسه مروست به کرونا

رقیه عسکری یکی از دانش آموزان شهرستان مروست گفت: تقریباً یک ماه از آموزش‌های حضوری در مدارس گذشته بود که برای برگزاری مسابقات به یکی از بخش‌های شهرستان رفتیم که متأسفانه دو نفر از همکلاسی‌هایمان به کرونا مبتلا شدند و مدیر مدرسه مجبور به لغو آموزش‌های حضوری کرد.

وی اضافه کرد: هر چند ما در مدارس سعی داریم تا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم ولی گاهی این موارد توسط برخی از دانش آموزان نادیده گرفته می‌شود.

لغو آموزش‌های حضوری در سه شهرستان استان یزد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد  با اشاره به اینکه برخی از شهرستان‌های استان یزد به علت جمعیت پایین و با ابتلاء و بستری شدن چند نفر ممکن است تا وضعیت کرونایی این شهرستان تغییر کند، گفت: شهرستان‌های مهریز، مروست و هرات به علت افزایش تعداد مبتلایان به وضعیت قبل بازگشته‌اند.

محمدرضا دهقانی بیان کرد: تعطیلی مراکز آموزشی در این سه شهرستان یکی از مواردی است که مدنظر بوده و آموزش‌های غیرحضوری در این شهرستان انجام می‌شود.

واکسیناسیون ۹۰ درصدی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، راه‌های ایمن‌سازی جامعه از کرونا

با این وضعیت که رفتارهای ویروس ناشناخته بوده و نمی‌توان به‌سادگی در مورد آن اظهار نظر کرد، بهترین کار برای جلوگیری از انتقال ویروس، واکسیناسیون بیش از ۹۰ درصد افراد جامعه و به ویژه دانش آموزان و معلمان و رعایت کامل فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک است تا بتوانیم در آینده نزدیک این ویروس را شکست داده و به روال گذشته بازگردیم.

یزد/سمیه گلابگیریان

 

 

 

کدخبر: 740920 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟