مراسم تشییع شهیده فاطمه اسدی فردا با حضور اقشار مردم در سنندج برگزار می‌شود

 

به گزارش رکنا از کردستان؛ حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات گفت: این آئین فردا سه‌شنبه 25آبان ماه ساعت 9:30 صبح از میدان آزادی سنندج به سمت زیارتگاه بی بی هاجره خاتون تشییع و تدفین خواهد شد.

وی با دعوتاز عموم مردم استان کردستان برای حضور گسترده با رعایت پروتکل‌های بهداشتیدر مراسم تشییع و تدفین بانوی شهید فاطمه اسدی گفت: کردستانی‌های غیور و مرزداربرای رقم زدن برگ افتخاری دیگر و مهر تأیید بر آزادگی و پایبندی به عهد دیرین مردم استان با معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری، فردا با حضور پرشور خود به میدان آمده و قدرشناسی خود را از مجاهدت این فرزند نستوه کردستان ابراز کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان تصریح کرد:بازگشت پیکر مطهر بانوی شهیده "فاطمه اسدی" به عنوان اولین بانوی شهید تفحص شده ایران زمین، سند دیگری است بر ایستادگی و انقلابی گری مردم این استان که همواره مورد هجوم مزدوران کوردل بوده‌اند، اما هیچ‌گاه در برابر ظلم و ستم اجانب سر تسلیم فرود نیاورده و ذره‌ای در دفاع از ارزش‌های ملی و میهنی خود فروگذار نبوده‌اند.

وی بیان کرد:نام بلند بانو فاطمه اسدی، مترادف استقلال، آزادگی، ایثار و از خودگذشتگی است که الگویی تمام عیار از غیرت مردمان کُرد ایران اسلامی را به جهانیان معرفی می‌کند.

سادات خاطرنشان کرد: خاک خونرنگ استان کردستان خاستگاه و قدمگاه دلدادگان و ایثارگران بزرگی است که تاریخ پر افتخار این سرزمین را با خلق حماسه‌هایی جاودان زینت بخشیده و از استقلال و امنیت آن در برابر هجمه‌های وحشیانهدشمنان حفاظت کرده‌اند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان یاآور شد: استان کردستان به حق توسط مقام عظمای ولایت مدال افتخار "سرزمین مجاهدت‌های خاموش" را کسب کرده ودر دل خود فرزندانی را پرورش داده که دوشادوش دیگر مردم ایران اسلامی تاریخ‌ساز بوده و الگوی مجاهدت و آزادی‌خواهی در میان تمامی ملت‌های مسلمان و حق‌طلب جهان گشته‌اند.

 

عبدالحکیمی/ کردستان

 

کدخبر: 740765 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟